Estakada na stalowych dźwigarach
Inwestycja ta jest jednym z elementów projektu drogowego, który ma poprawić dostępność terenów inwestycyjnych w rejonie Portu Północnego.
Powstająca właśnie przeprawa będzie miała 57 metrów długości. Będzie to wiadukt na dźwigarach stalowych, choć wykonywany będzie w nieco innej technologii niż ten, który powstaje obecnie niecały kilometr dalej, w ul. Elbląskiej.
- Długość wiaduktu, wraz z najazdami, to około 300 metrów. Mniej więcej na takim odcinku Trasy Sucharskiego prowadzone będą prace - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowę wiaduktu rozpoczęto od palowania. Równolegle prowadzone są prace związane z zabezpieczaniem pobliskich ropociągów. Po ich zabezpieczeniu kontynuowane będą, już rozpoczęte, prace przy budowie układu drogowego na przedłużeniu ul. Andruszkiewicza.
- Trwają też przygotowania do zmiany organizacji ruchu. O szczegółach będziemy informowali w późniejszym czasie - zapowiada Aneta Niezgoda.
Buspas. Nowa organizacja ruchu na Spacerowej
By łatwiej dojechać w okolice portu
W sąsiedztwie Trasy Sucharskiego i na ul. Andruszkiewicza zdecydowano o rozbudowie istniejącego i budowie nowego układu drogowego - na terenie, który stał się w ostatnich latach zapleczem logistycznym i inwestycyjnym Portu Północnego. Chodzi o to, by planowane, już powstające, a także już działające tu, kolejne fabryki, hale, magazyny oraz (jeszcze niezagospodarowane) tereny inwestycyjne, były łatwo dostępne dla ruchu kołowego - nowe rozwiązania drogowe mają przyczynić się do jeszcze większego rozwoju bazy logistycznej i przemysłowej w tym miejscu.
Projekt budowy nowego układu drogowego w obszarze Portu Północnego obejmuje:
- budowę jezdni w ul. Andruszkiewicza (chodzi o przedłużenie ulicy w kierunku Baltic Hub),
- budowę ronda u zbiegu ul. Andruszkiewicza i planowanej ul. Nowej Portowej,
- budowę wspomnianego wiaduktu na włączeniu ul. Andruszkiewicza z Trasy Sucharskiego w kierunku Warszawy,
- budowę sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Andruszkiewicza,
- budowę drogi łączącej Trasę Sucharskiego z ul. Sucharskiego - tzw. węzła dzielnicowego.
Dziewięć firm zainteresowanych przebudową ulic Skiby i Ugory
Jeszcze 1,5 roku prac
Inwestycję realizuje konsorcjum firm Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. i Polimex Mostostal S.A.. Koszt prac to blisko 70 mln złotych. Potrwają one do marca 2027 r.
Inwestycja jest współfinansowana z Polskiego Ładu.