Wiadukt znajduje się nad jezdniami Trasy Sucharskiego i linią kolejową nr 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny. W ramach inwestycji przewidziano całkowitą rozbiórkę konstrukcji przęseł wiaduktu i częściową rozbiórkę korpusów podpór. Fundamenty filarów i przyczółków pozostaną do pełnego wykorzystania jako posadowienie konstrukcji wiaduktu po przebudowie.
Oferty w przetargu na remont estakady otwarto w piątek, 5 kwietnia. Łącznie wpłynęło 13 ofert, które są analizowane:
- WANT Sp. z o.o. – 20 956 171, 74 zł
- Polimex-Mostostal S.A. - 18 911 316,33 zł
- Roverpool Sp. z o.o – 21 131 400 zł
- PORR S.A - 27 246 989, 70 zł
- Budimex S.A. – 24 878 694 zł
- STRABAG Sp. z o.o – 17 444 279, 16 zł
- Poleko sp. z o.o – 28 706 262,47 zł
- Nowak-Mosty Sp. z o.o – 23 204 130,96 zł
- Most sp. z o.o. – 17 487 260, 55 zł
- INTOP Warszawa” Sp. z o.o – 24 410 651, 51 zł
- Makax Sp. z o.o. – 22 736 898, 51 zł
- Firma Budowlano – Drogowa MTM S.A. – 21 499 241,12 zł
- POLWAR S.A. – 20 763 580, 80 zł
Co zostanie zrobione
W trakcie przebudowy wykonana zostanie nowa izolacja, ułożona zostanie również nowa nawierzchnia jezdni i chodników na dojściach do wiaduktu. Przewidziano również wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego oraz nowych dylatacji i łożysk. Ponadto wiadukt zyska nowe oświetlenie. Skarpy przy estakadzie zostaną wzmocnione i pojawią się na nich schody dla obsługi mostu.
Sama realizacja przewidziana jest do końca 2025 r.