![Jeszcze w październiku powinna zakończyć się inwestycja dotycząca Budowy węzła integracyjnego Osowa wraz z trasami dojazdowymi](https://download.cloudgdansk.pl/gdansk-pl/t/202109176698.jpg)
W ramach tej inwestycji mieszkańcy zyskają trzy nowe perony autobusowe: dwa dla tzw. linii przelotowych oraz jeden dla linii kończących bieg. Na nowej pętli znajdą się też wiaty rowerowe dla około 100 jednośladów, a także parking kiss&ride.
W tym miejscu przewidziano również stanowiska odstawcze dla czterech autobusów, które będą oczekiwały na wyjazd w trasę. Przebudowywaną pętlę autobusową zaprojektowano jako jednokierunkową, w której ruch odbywać się będzie przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
Inwestycja ta dostosowana będzie dla pojazdów komunikacji miejskiej. Wjazd i wyjazd z pętli będzie miał szerokość 6 metrów, a minimalny promień wewnętrzny - 12 metrów. Pętla autobusowa przeznaczona będzie wyłącznie dla ruchu pojazdów komunikacji zbiorczej, dlatego też przewidziano osobny dojazd do terenu PKM i sąsiednich działek - bezpośrednio od strony ul. Barniewickiej.
![Przy ul. Barniewickiej powstaną m.in. trzy nowe perony autobusowe: dwa dla tzw. linii przelotowych oraz jeden dla linii kończących bieg](https://download.cloudgdansk.pl/gdansk-pl/t/202109176699.png)
Ze względu na dobry stan techniczny nawierzchni ul. Barniewickiej przewidziano jedynie jej obustronne poszerzenie. Wzdłuż tej ulicy, na odcinku od ul. Seleny do ul. Konstelacji, zaprojektowano po obu stronach jezdni dodatkowe pasy ruchu dla rowerzystów o szerokości 1,5m. Zaprojektowano również obustronny chodnik, a nawet parking typu „Kiss&Ride”.
Projekt zagospodarowania tego terenu zakłada także stworzenie ogrodu deszczowego z uwzględnieniem istniejącej zieleni - na terenie stawu i rowu melioracyjnego zaplanowano nasadzenia roślin hydrofitowych tolerujących suszę.
![Na terenie inwestycji powstają kolejne metry nowych chodników](https://download.cloudgdansk.pl/gdansk-pl/t/202109176701.png)
Wykonawcą prac jest konsorcjum firm Kruszywo Sp. z o.o. oraz Bituminium Sp. z o.o. Koszt inwestycji wynosi ponad 3,7 mln zł.
Zyskała ona dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, ramach zadania pn.: Budowa węzłów integracyjnych Gdańsk Rębiechowo oraz Gdańsk Osowa wraz z trasami dojazdowymi.