Kładka dla pieszych została już zamontowana na terenie budowy (za posesją przy ul. Nowiny 78). Wkrótce wyznaczone zostaną ciągi piesze, umożliwiające poruszanie się w czasie trwającej inwestycji.
Prace związane z budową mostu w ciągu ul. Starogardzkiej rozpoczęły się w sierpniu 2017 roku. Nowy obiekt powstanie dokładnie w tym samym miejscu, w którym znajduje się obecny, mocno już wysłużony. Dlatego w pierwszej kolejności trzeba go rozebrać.
Powstanie tu przeprawa ramowa jednoprzęsłowa z ryglem w postaci pełnej płyty. Szerokość jezdni i geometria pobliskiego skrzyżowania zostanie tak zmieniona, by możliwy był tu dwukierunkowy ruch. Dzięki temu zlikwidowana zostanie istniejąca tu obecnie sygnalizacja świetlna i ruch wahadłowy.
W związku z trwającą inwestycją na początku stycznia br. wprowadzono tu nową organizację ruchu kołowego. Z ruchu wyłączono most przy ul. Starogardzkiej. Ruch samochodów osobowych odbywa się obecnie ulicą Nowiny, natomiast włączenie się do lub z Traktu Św. Wojciecha jest możliwe na wysokości Parku Oruńskiego.
Specjalne rozwiązania przygotowano też dla samochodów ciężarowych: od strony Pruszcza Gdańskiego do Starogardu Gdańskiego ruch kierowany jest na Obwodnicę Południową przez węzeł Lipce, od strony centrum do Starogardu Gdańskiego ruch poprowadzono ulicami: Podmiejską, Małomiejską i Świętokrzyską, aż do skrzyżowania z ul. Niepołomicką, którą można dojechać
się do ul. Starogardzkiej. Natomiast od strony Starogardu Gdańskiego ruch kierowany jest z ul. Starogardzkiej na ul. Niepołomicką do skrzyżowania z ul. Świętokrzyską, następnie ul. Małomiejską i Podmiejską do Traktu Św. Wojciecha.
W ostatnim czasie pod adresem wykonawcy prac, sopockiej spółki Most, pojawiły się zarzuty ze strony kilku mieszkańców, że na placu budowy "nikt nie pracuje". Ten jednak zaprzecza i tłumaczy, że obecnie zaangażowanie brygad roboczych jest zmienne. Na stałe pracuje tu brygada 6 - osobowa oraz, w zależności od potrzeb, brygady podwykonawcze 3-8 osobowe, zajmujące się branżami drogowymi, sanitarnymi, telekomunikacyjnymi i elektrycznymi.
Jakie prace zaplanowano w 3 tygodniu 2018 roku?
- kontynuacja prac związanych z przebudową sieci wodociągowej (intensywność robót nieuzależniona od potencjału pracowników - prace uzależnione od warunków pogodowych, harmonogramu włączeń na czas prowadzenia prac oraz odbiorów poszczególnych etapów przebudowy przez zamawiającego, właściciela i użytkownika sieci),
- demontaż mostu składanego DMS-65 (zaawansowanie robót rozbiórkowych uzależnione od przebudowy infrastruktury pod płytą istniejącego mostu, tj. przebudowa wodociągu i zabezpieczenie instalacji elektrycznej)
- inwentaryzacja sieci uzbrojenia w koronie wału przeciwpowodziowego(z uwagi na prawdopodobne występowanie niezinwentaryzowanych instalacji prace muszą być wykonywane ręcznie w dodatnich temperaturach)
- rozbiórka drogi technologicznej na koronie wału przeciwpowodziowego od strony Traktu Św. Wojciecha (prace uzależnione od warunków pogodowych oraz przebudowy/zabezpieczenia infrastruktury podziemnej jak pkt wyżej)
- rozbiórka sieci napowietrznej sygnalizacji świetlnej oraz sygnalizatorów.
Plan na kolejne tygodnie będzie uzależniony od warunków atmosferycznych oraz przebudowy sieci podziemnych uzależnionych od wyłączeń i odbiorów zarządców sieci.
Przeczytaj także: