• Start
  • Wiadomości
  • Orunia. Najpierw ulice, potem nowy most na Starogardzkiej. By uniknąć korków

Orunia. Najpierw ulice, potem nowy most na Starogardzkiej. By uniknąć korków

Kumulacja zaplanowanych, bądź już realizowanych, inwestycji drogowych na Oruni i w południowej części Gdańska sprawiła, że urzędnicy miejscy postanowili przesunąć o kilka tygodni termin rozpoczęcia budowy nowego mostu w ciągu ul. Starogardzkiej. Chodzi o to, by nie zakorkować na dobre tej okolicy. Kiedy rozpoczną się prace?
20.07.2017
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Most łączący dwa brzegi Raduni musi jeszcze poczekać na modernizację - by nie zakorkować na dobre tej części miasta

Dobra informacja jest taka, że za kilka tygodni, bądź miesięcy (w zależności od inwestycji), mieszkańcom tej części Gdańska będzie przyjemniej i bezpieczniej jeździć samochodem po wyremontowanych ulicach. Zła wiadomość jest taka, że wcześniej trzeba uzbroić się w cierpliwość, bo prowadzone remonty wiążą się z utrudnieniami w ruchu drogowym.

Modernizacja, a w zasadzie budowa nowego mostu, w ciągu ul. Starogardzkiej rozpocznie się nie wcześniej niż w pierwszej połowie sierpnia br. Początkowo zakładano, że prace mogłyby ruszyć już w lipcu. 

- Trwa przygotowywanie zastępczej organizacji ruchu na czas trwania tej inwestycji. Będzie się to wiązało m.in. z budową tymczasowego mostku dla pieszych – informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Ze względu na rozpoczynający się wkrótce remont odcinka Traktu Św. Wojciecha, a także trwające już prace modernizacyjne na ul. Niepołomickiej i Świętokrzyskiej, zdecydowano o przesunięciu o kilka tygodni prac przy budowie tego mostu.

Ta inwestycja realizowana będzie przez około 12 miesięcy. Zanim powstanie nowa przeprawa, wcześniej trzeba będzie rozebrać istniejący obiekt. W jego miejscu powstanie przeprawa ramowa jednoprzęsłowa z ryglem w postaci pełnej płyty. Szerokość jezdni i geometria skrzyżowania zostanie tak zmieniona, by możliwy był tu ruch dwukierunkowy. Dzięki temu zlikwidowana zostanie istniejąca obecnie sygnalizacja świetlna i ruch wahadłowy, który przyczynia się do powstawania zatorów drogowych w godzinach szczytu.

W ramach inwestycji rozebrane zostaną również istniejące mury oporowe i zbudowane nowe na dojeździe do mostu od strony ul. Trakt Św. Wojciecha. Poza tym umocniony zostanie Kanał Raduni na odcinku w bezpośrednim sąsiedztwie z przyczółkami nowego mostu, a także zlikwidowane otwarte koryto Potoku Maćkowy i przebudowany istniejący przepust.

Projektanci wzięli też pod uwagę przyszłościową rozbudowę skrzyżowania Traktu Św. Wojciecha z ul. Starogardzką. Samo wzmacnianie nabrzeża będzie najbardziej pracochłonne, dlatego przewiduje się, że cała inwestycja gotowa będzie dopiero w połowie przyszłego roku.

Ten oruński most łączy ul. Starogardzką z Traktem Św. Wojciecha.

Już od 5 lipca na remontowanej ul. Świętokrzyskiej obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu. Na czas prowadzonych robót, w ul. Bergiela wprowadzono jeden kierunek ruchu, do ul.Świętokrzyskiej. W kierunku przeciwnym, do Zakoniczyna objazd został wytyczony ul. Wieżycką, która również jest jednokierunkowa. Zmiana będzie obowiązywała co najmniej do pierwszych dni sieprnia br.


Do końca sierpnia br. powinna zostać wyremontowana ul. Niepołomicka

Z kolei w tym tygodniu rozpoczęły się roboty związane z przebudową odcinka ul. Niepołomickiej, od skrzyżowania z ul. Srebrną w kierunku ul. Starogardzkiej. W związku z tym zwężono remontowany odcinek ul. Niepołomickiej i wprowadzono na nim ruch wahadłowy - sterowany ręcznie w ciągu dnia, w czasie prowadzenia robót, oraz sygnalizacją świetlną w godzinach nocnych. Planowany termin zakończenia tej inwestycji to 30 sierpnia br.


Lada dzień powinien rozpocząć się remont odcinka Traktu Św. Wojciecha

W najbliższych dniach powinien rozpocząć się remont ostatniego już (niewyremontowanego- red.) odcinka Traktu Św. Wojciecha o długości około 600 metrów: od posesji przy ul. Trakt Św. Wojciecha 31/37 (to charakterystyczny budynek "ZREMB") do wiaduktu Biskupia Górka. W ramach inwestycji poprawiony zostanie stan nawierzchni ulicy: drogowcy położą nakładkę bitumiczną z warstwą przeciwspękaniową na istniejącej jezdni. Poza tym zbudowane zostaną nowe chodniki, zjazdy, krawężniki, obrzeża oraz zatoki autobusowe. Przy jedynym, na remontowanym odcinku, przejściu dla pieszych powstanie tzw. pas rozdziału o szerokości dwóch metrów. Inwestycja powinna być gotowa do 30 września br.  



TV

Trzy dni ślubowań nowo wybranych radnych gdańskich dzielnic