• Start
  • Wiadomości
  • Orunia. Jeden z dziesięciu, czyli most na Starogardzkiej mocno wyczekiwany

Orunia. Jeden z dziesięciu, czyli most na Starogardzkiej mocno wyczekiwany

Ruch wahadłowy w tej części miasta przejdzie do historii. Wysłużony, kilkumetrowy wiadukt zostanie zastąpiony nowoczesnym obiektem, umożliwiającym dwukierunkowy ruch samochodowy. Oferty przetargowe na budowę mostu w ciągu ul. Starogardzkiej złożyło aż dziesięć firm. Proponowane kwoty na realizację inwestycji wahają się od 5,24 mln do 8,85 mln zł.
20.05.2017
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Dziesięć firm jest zainteresowanych budową mostu w ciągu ul. Starogardzkiej

Oruński most łączy ul. Starogardzką z Traktem Św. Wojciecha, stanowiącym główny ciąg komunikacyjny w tej części miasta. Zgodnie z projektem istniejący, wąski wiadukt zostanie rozebrany, a w jego miejscu powstanie most ramowy jednoprzęsłowy z ryglem. Szerokość jezdni i geometria skrzyżowania zostanie tak zmieniona, aby przywrócić dwukierunkowy ruch na moście. Dzięki temu możliwa będzie likwidacja funkcjonującej tu obecnie sygnalizacji świetlnej i ruchu wahadłowego.

To rozwiązanie przede wszystkim cieszy mieszkańców Oruni, jak również sąsiednich dzielnic korzystających z tego połączenia drogowego.

- Ten tymczasowy most jest tak wieczny, że wstyd mówić o jego tymczasowości: obecnie wahadłowo puszcza ruch samochodowy. To powoduje gigantyczny korek zarówno na ul. Starogardzkiej jak i na Trakcie Św. Wojciecha, zwłaszcza w godzinach porannych - zaznacza Agnieszka Bartków, przewodnicząca Zarządu Dzielnicy Orunia-Św.Wojciech-Lipce. - Tutaj nie ma płynności. Ten mostek jest po prostu wąskim gardłem.

Nowy obiekt ma zdecydowanie poprawić dojazd m.in. z Traktu Św. Wojciecha, na wysokości ul. Ukośnej, do obwodnicy południowej.

- Na Trakcie mamy także wąskie gradło w postaci zwężenia do jednego pasa drogowego. Ten jeden pas dodatkowo korkuje się na wysokości ul. Gościnnej, kiedy chcemy wjechać na górny taras. Warto pamiętać, że w ostatnich latach mocno rozbudowały się m.in. Maćkowy, a dodatkowi mieszkańcy to także dodatkowe samochody  zaznacza Bartków. - By dostać się do Głównego Miasta mieszkańcy z górnego tarasu wybierają często najkrótszą drogę, którą jest zjazd z ul. Starogardzkiej na Trakt Św. Wojciecha.

Tak będzie wyglądał nowy obiekt już w czerwcu 2018 r.

W ramach inwestycji rozebrane zostaną również istniejące mury oporowe i zbudowane nowe na dojeździe do mostu od strony ul. Trakt Św. Wojciecha, umocniony zostanie Kanał Raduni w sąsiedztwie przyczółków nowego mostu, a także zlikwidowane otwarte koryto Potoku Maćkowy i przebudowany istniejący przepust.

Szerokość nowego wiaduktu wymusi także przebudowę istniejącego układu drogowego oraz dojazdów w obrębie mostu. Projektanci wzięli też pod uwagę, planowaną w przyszłości, rozbudowę skrzyżowania Traktu Św. Wojciecha z ul. Starogardzką.

Dzięki inwestycji zwiększona zostanie nośność mostu do klasy A - 50 ton.

Budowa nowego obiektu powinna rozpocząć się jeszcze w czerwcu. Inwestycja powinna być gotowa do 30 czerwca 2018 r.


Przeczytaj także:

Nowy most na Starogardzkiej będzie gotowy w przyszłym roku



TV

Trzy dni ślubowań nowo wybranych radnych gdańskich dzielnic