• Start
  • Wiadomości
  • Orunia. Będzie przetarg na zaprojektowanie bezkolizyjnych przejść dla pieszych

Orunia. Będzie przetarg na zaprojektowanie bezkolizyjnych przejść dla pieszych

Miasto Gdańsk przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na projekt trzech przejść dla pieszych przez tory w dzielnicy Orunia-św.Wojciech-Lipce. Będzie to kolejny krok , który pomoże zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców, ale także ułatwi poruszanie się po dzielnicy. W przyszłości z przestrzeni dzielnicy mają zniknąć szlabany oddzielające drogę od torów kolejowych.
17.01.2020
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Orunia. Kolizyjne przejście przez tory na ul. Smętnej
Orunia. Kolizyjne przejście przez tory na ul. Smętnej
zdj. Dominik Paszliński/gdansk.pl


Nowe tunele i przejazdy mają zastąpić istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów. Zamiast nich mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP.

- Bezkolizyjne przejścia na Oruni są konieczne, by zapewnić bezpieczeństwo gdańszczankom i gdańszczanom. Od lat zabiegamy o ich powstanie, by możliwe było komfortowe poruszanie się po dzielnicy. O tym, jak są potrzebne rozmawiałam z radnymi dzielnicy na grudniowym spotkaniu. Teraz mogę powiedzieć rozpoczynamy prace, Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłasza przetarg na zaprojektowanie trzech przejść przez tory, na które wszyscy czekamy – podkreśla Aleksandra Dulkiewicz, prezydent.

Dokumentacja projektowa dotyczyć będzie budowy trzech tuneli z przejściami dla pieszych oraz jednego bezkolizyjnego przejazdu dla samochodów. Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk – Orunia. Z kolei do stacji PKP Gdańsk – Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.  Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ulicami Dworcowa/Smętna, a Niegowską. Ponadto projektant ma uwzględnić montaż monitoringu i elementów małej architektury.

Dokumentacja projektowa ma powstać do końca 2020 roku. Oferty złożone w przetargu poznamy pod  koniec lutego. Zadanie koordynuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego  CEF (Connecting Europe Facility)  „Łącząc Europę”.

TV

Jarmark Bożonarodzeniowy od 22 listopada do 23 grudnia