Oliwa - wyjątkowa dzielnica, wyjątkowe miejsce do życia

Jakie są aktualne radości i troski mieszkańców Oliwy. Jaka powinna być przyszłość tej dzielnicy? Czy "oliwianie" popierają budowę Drogi Zielonej? Między innymi o tych kwestiach rozmawialiśmy podczas specjalnego wydania wideoczatu.
19.06.2016
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

 

Siedzą od lewej: radny miasta Gdańska Jacek Teodorczyk (PiS), redaktor naczelny gdansk.pl Roman Daszczyński, radny miasta Gdańska Wojciech Stybor (PO) oraz radny dzielnicowy Tomasz Strug

 

W piątek, 17 czerwca 2016 r., odbyła się uroczysta sesja Rady Miasta Gdańska z okazji 90-lecia przyłączenia Oliwy do Gdańska. Z tej okazji gościmi w naszym programi „Wszystkie strony miasta” byli radni miasta Jacek Teodorczyk (PiS) i Wojciech Stybor (PO) oraz radny dzielnicowy Tomasz Strug.

Jacek Teodorczyk: - Mieszkam w jednym bloku z Wojciechem Styborem. To chyba jedyny przypadek w Gdańsku, że dwóch radnych, w dodatku z dwóch różnych opcji politycznych, mieszka w jednym budynku. Oliwa ma swój urok, ze względu na park oliwski, na otaczające ją wzgórza. Oliwa nie tętni życiem jak wielkie miasto. Można się całkowicie zakochać w tej dzielnicy.

Tomasz Strug: - Oliwa jest wyjątkowa, bo jest zielona, nie ma tutaj wielu wysokich budynków, to miejsce od razu chce się pokochać. Najpierw budowano ulice i sadzono drzewa a dopiero później powstawały budynki. Dzisiaj zbieramy tego owoce. Chce się tu żyć, chce się tu mieszkać. 
 

 

Pytania gościom zadawali także internauci

 

Jakie Oliwa ma obecnie problemy, co należałoby najpilniej poprawić?

Tomasz Strug: - Najgorszy jest tranzyt z całej północnej części Gdańska. Jadąc do obwodnicy, wszyscy przejeżdżają przez historyczny środek Oliwy. Marzeniem mieszkańców jest wyprowadzenie tego ruchu, czyli budowa tunelu pod Pachołkiem. Wszyscy, ponad podziałami są za tym rozwiązaniem, bo tylko to ocali Oliwę przed degradacją.

Wojciech Stybor: - Tunel pod Pachołkiem i droga zielona mają niebagatelne znaczenie dla całej aglomeracji trójmiejskiej. Nie chcemy budować autostrady, która odetnie pas nadmorski od dzielnic. Założenie jest takie, że ruch tirów obsługujących port ma iść w kierunku obwodnicy południowej, a nie Drogą Zieloną.

Jacek Teodorczyk: - Droga Zielona musi być ulicą miejską, z ograniczeniem 50 km na godzinę. Nie może mieć ekranów dźwiękochłonnych, bo byłby to koszmar. To nie wchodzi w rachubę.

Wojciech Stybor: - Musimy budować zrównoważony rozwój. Dla rowerzystów, osób korzystających z komunikacji miejskiej i z samochodów. Nie budujemy dróg tylko dla mieszkańców, ale też dla turystów. Gdańsk to nie tylko zabytki, ale także rekreacja: miejsca zielone, plaże, lasy.
 

OBEJRZYJ CAŁY WIDEOCZAT

 

ZOBACZ ZDJĘCIA Z SESJI RADY MIASTA



TV

Jarmark Bożonarodzeniowy od 22 listopada do 23 grudnia