![Zastępca prezydenta Gdańska ds. inwestycji Alan Aleksandrowicz w rozmowie z mieszkańcami Oliwy Zastępca prezydenta Gdańska ds. inwestycji Alan Aleksandrowicz w rozmowie z mieszkańcami Oliwy](https://www.gdansk.pl/download/2020-02/143507.jpg)
W Szkole Podstawowej nr 35 przedstawiciele miasta i inwestora spotkali się z mieszkańcami Oliwy, radnymi dzielnicy i miasta w sprawie budowy ul. Nowej Sudeckiej (nazwa robocza).
- Nowa Sudecka pojawiła się w planach zagospodarowania przestrzennego już w 2002 roku – przypomniał Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta ds. inwestycji. - Pracujemy nad zmianami, aby ulica generowała jak najmniejszy ruch, np. nie będzie skrętu w ul. Wąsowicza, chociaż w pierwotnym planie on wstępował. Nie wyobrażam sobie, aby jakikolwiek odcinek został zbudowany bez odpowiednich decyzji i zezwoleń.
![W spotkaniu oprócz mieszkańców dzielnicy udział wzięli również miejscy radni W spotkaniu oprócz mieszkańców dzielnicy udział wzięli również miejscy radni](https://www.gdansk.pl/download/2020-02/143508.jpg)
Ulica Nowa Sudecka ma być budowana w trzech odcinkach, ma na celu połączenie Al. Grunwaldzkiej z ul. Wita Stwosza. Poza tym planowana jest też mała architektura oraz nasadzenia drzew. Przewidziana szerokość pasów to 2,75m, a planowana prędkość na tej ulicy, to 30 km/h. Nowa Sudecka będzie miała jeden pas ruchu w kierunku OBC i dwa w kierunku Wita Stwosza. Związane jest to z pasami do lewo- i prawoskrętu.
![Podczas spotkania zaprezentowano wizualizacje przyszłej drogi Podczas spotkania zaprezentowano wizualizacje przyszłej drogi](https://www.gdansk.pl/download/2020-02/143509.jpg)
Dodatkowo będą pasy rowerowe w obu kierunkach. Wszystkie przejścia dla pieszych na całej długości będą wyniesione. W wyniku konsultacji zlikwidowano połączenie z ul. Wąsowicza oraz możliwość wjazdu z Nowej Sudeckiej w ul. Orkana i ul. Noakowskiego, chociaż pierwotny plan zagospodarowania przestrzennego nie zakładał takiego rozwiązania.
![Nowa Sudecka ma być drogą z uspokojonym ruchem Nowa Sudecka ma być drogą z uspokojonym ruchem](https://www.gdansk.pl/download/2020-02/143510.jpg)
Głównym inwestorem nowej ulicy jest Olivia Business Centre, która w 2/3 ma pokryć koszty budowy nowej ulicy. Rozmowy nad planami i organizacją ruchu będą jeszcze prowadzone z udziałem władz miasta, inwestorem i radą dzielnicy.