Gdańskie Hevelianum zwycięzcą konkursu Popularyzator Nauki 2020
Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej to najważniejsza nagroda w branży. Stanowi rekomendację i gwarancję usług na najwyższym poziomie. Podnosi rangę produktu turystycznego i wzmacnia jego pozycję w ofertach dla klientów. Konkurs na "Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT" odbywa się od ponad 17 lat i stał się już tradycją.
- Na początku roku otrzymaliśmy tytuł Popularyzatora Nauki 2020, a teraz możemy certyfikować naszą ofertę historyczną tytułem Produkt Turystyczny Roku 2021 - przypomina Paweł Golak. - Tym samym jury dostrzegło walory krajobrazowe i turystyczne miejsca, w którym się znajdujemy i doceniło, że poprzez prowadzenie edukacji historycznej staje się ono obowiązkowym punktem odwiedzin na mapie Gdańska. To też efekt współpracy choćby ze Stowarzyszeniem Garnizon Gdańsk, z którym organizujemy wspólnie inscenizacje wydarzeń historycznych. Warto przypomnieć, że Hevelianum jest pierwszą w Europie instytucją o misji popularyzacji nauki, która siedzibę znalazła w historycznych obiektach inżynierii wojskowej. Ta dobra synergia po raz kolejny została doceniona.
Wakacje rozpoczęte z wielkim hukiem. W sobotę na Górze Gradowej obwieściła je armata
Turystycznym Produktem Roku 2021 została oferta historyczna Hevelianum, którą w tym roku rozbudowano i skierowano do wszystkich grup wiekowych odbiorców, także w bezpłatnej formie. Udało się to zrobić pomimo trudnego, pandemicznego czasu, w którym dotarcie do turystów stanowi wyzwanie.
Obok cieszących się niesłabnącą popularnością spacerów "Fort Nocą. Spotkanie z duchami Góry Gradowej" czy "Dzieje Fortu", zaproponowano zwiedzającym możliwość zapoznania się w nieszablonowy sposób z historią wielokulturowego Gdańska, prowadząc trasę zwiedzania śladami istniejących i nieistniejących cmentarzy, grobów i pomników (Gdańsk wielu kultur i religii). Ponadto wydano "Dzieje Fortu. Spacerownik", z którego pomocą można samodzielnie zwiedzić teren Góry Gradowej i poznać fascynującą historię dawnego fortu i jego najbliższej okolicy.
- Dzięki zróżnicowaniu tematycznemu udało się zaspokoić różne oczekiwania odbiorców – zarówno mieszkańców Trójmiasta i regionu, jak i turystów krajowych, zwiedzających indywidualnie, jak i grupowo. Certyfikat jest tego potwierdzeniem i jednocześnie motywacją do rozszerzania oferty historycznej o kolejne propozycje – relacjonuje Jan Daniluk, pełnomocnik dyrektora ds. historii i dziedzictwa kulturowego.
Uroczyste podsumowanie VII edycji Ogólnopolskiego Programu Turystyczna Usługa Roku 2021, Turystyczny Produkt Roku 2021, odbędzie się w październiku w Świdnicy podczas Konferencji Kongresu Turystyki Polskiej.