7 lipca odbyła się kolejna rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą w związku z trzecim już odwołaniem Nextbike Polska SA w restrukturyzacji w postępowaniu na nowe Mevo. Izba uznała, że odwołanie Nextbike Polska SA w restrukturyzacji jest niezasadne ze względu na wprowadzone wcześniej zmiany w warunkach zamówienia. Firma domagała się nie tylko drobnych zmian w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, ale również zmiany terminu składania ofert i przesunięcia go o pół roku.
- Spółka Nextbike Polska w restrukturyzacji przyznała tym samym, że nie jest gotowa na złożenie oferty, a co najważniejsze na spełnienie oczekiwań mieszkańców, którzy od dawna czekają na powrót Mevo - komentuje Michał Glaser, prezes Zarządu OMGGS.
KIO również i to żądanie uznała za bezzasadne. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji zostanie także obciążony kosztami rozprawy.
19 lipca - termin składania ofert na nowe Mevo
Przypomnijmy - w trwającym od kwietnia 2020 r. dialogu konkurencyjnym dotyczącym nowego Mevo biorą udział trzy firmy: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo oraz Nextbike Polska SA w restrukturyzacji.
Po zakończeniu rozmów z wykonawcami - 26 stycznia 2021 r. OMGGS przesłał zaproszenia do składania ofert. Wtedy rozpoczęły się odwołania Nextbike Polska SA w restrukturyzacji do Krajowej Izby Odwoławczej dotyczące określonych przez OMGGS wymogów dotyczących sposobu realizacji zamówienia:
- Mevo - zmiana terminu składania ofert w związku z kolejnym odwołaniem Nextbike’a do KIO
- Wybór wykonawcy MEVO 2.0 znów opóźniony. KIO uwzględniła odwołanie firmy Nextbike
- Nowe Mevo. Obszar Metropolitalny nie odwoła się od wyroku Krajowej Izby Odwoławczej, by nie przedłużać prac nad projektem
- Mevo - zmiana terminu składania ofert
Po ostatniej rozprawie 7 lipca 2021 r. KIO nie uwzględniło żądań spółki w podtrzymywanym przez nią zakresie i obciążyła ją kosztami rozprawy. OMGGS czeka na oferty od wykonawców do 19 lipca.
Jakie ma być nowe Mevo?
Nowe Mevo ma być systemem mieszanym złożonym z co najmniej 4099 rowerów (w tym 1000 tradycyjnych), 717 stacji rowerowych, abonament miesięczny ma wynieść 29,99 zł, w każdej z 16 gmin będą punkty ładowania baterii, będzie możliwość wypożyczenia roweru z rozładowaną baterią. Umowa z nowym operatorem ma być podpisana na 90 miesięcy. System swoim zasięgiem obejmie 16 gmin – dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo.
oprac. IB