AKTUALIZACJA, 10 marca, godz. 15.20
Komunikat irlandzkiego przewoźnika: Ryanair w odpowiedzi na decyzję rządu Włoch o zablokowaniu możliwości podróżowania w całym kraju w obawie przed wirusem Covid-19, ogłosił całkowite zawieszenie lotów do/z Włoch.
Odwołania lotów będą wyglądały następująco:
- Od środy 11 marca od godziny 24:00 do środy 8 kwietnia do godziny 24:00 Ryanair zawiesi wszystkie loty krajowe we Włoszech,
- Od piątku 13 marca od godziny 24:00 do środy 8 kwietnia do godziny 24:00 Ryanair zawiesi wszystkie loty międzynarodowe z/do Włoch.
Wszyscy pasażerowie, których loty nie odbędą się otrzymali taką informację. Pasażerowie, którzy przebywaja we Wloszech i chcą wrócić, mogą bezpłatnie zmienić datę wylotu i lecieć najpóźniej w piatek 13 marca. Pozostali pasażerowie mogą otrzymać zwrot kosztów lub punkty Travel Credit na podróż Ryanairem w ciagu najbliższych 12 miesięcy.
Ryanair nadal będzie w pełni przestrzegał wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz zakazów lotów wprowadzanych przez poszczególne kraje. Sytuacja jest dynamiczna i zmienia się codziennie. Pasażerowie dotknięci zakazem podróży lub odwołaniem lotu otrzymają email informujący o wszystkich opcjach – zwrot kosztów, zmiana terminu/trasy lotu lub zwrot w ramach Travel Credit.
Ryanair szczerze przeprosił wszystkich pasażerów za zakłócenia spowodowane przez decyzję rządu włoskiego o zablokowaniu możliwości podróżowania w całym kraju.
Decyzja Wizz Air dotyczy lotów z Gdańska, Warszawy i Katowic do Mediolanu-Bergamo w północnych Włoszech. Zawieszenie obowiązuje od 9 marca do 3 kwietnia. Powodem decyzji jest ograniczenie rozprzestrzenienia się koronawirusa.
Wizz Air wyjaśnia w komunikacie, że rezerwacje na tych trzech kierunkach zostaną automatycznie zmienione na połączenie na innej trasie w możliwie najbliższym terminie, o czym pasażerowie będą automatycznie informowani.
Klienci, którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio na stronie internetowej lub za pośrednictwem aplikacji przewoźnika, mają otrzymać powiadomienie pocztą elektroniczną, w którym zaoferowana zostanie im bezpłatna zmiana rezerwacji, pełny zwrot kosztów lub zwrot 120 proc. pierwotnej wartości rezerwacji.
W komunikacie przewoźnik zaznaczył, że może informować tylko tych pasażerów, którzy dokonali rezerwacji przez stronę internetową linii lub aplikację mobilną. Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji lub biura podróży (włącznie z internetowymi), powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety.
Linie lotnicze Ryanair poinformowały, że podjęły decyzję o "działaniu według ograniczonego rozkładu" w dniach od 17 marca do 8 kwietnia. Przede wszystkim dotyczy to lotów do i z Włoch. Szczegółów należy szukać na stronie rezerwacyjnej przewoźnika ryanair.com.