Linia 2
W godzinach 14:00 – 16:00 uruchomione zostaną dodatkowe kursy z węzła integracyjnego Łostowice Świętokrzyska. Wybrane kursy, wykonywane dotychczas do/z pętli Oliwa, zostaną wydłużone do/z pętli Strzyża PKM.
Linia 3
Uruchomione zostaną dodatkowe kursy:
- z Brzeźna o godz. 15:53,
- z pętli Chełm Witosa o godz. 8:01 oraz 16:42.
Uwaga: kurs o godz. 7:23 z Brzeźna wykonywany będzie na standardowej trasie – do pętli Chełm Witosa.
Linia 4
Zmiana godzin odjazdów w godzinach popołudniowego szczytu przewozowego.
Linia 5
Uruchomione zostaną dodatkowe kursy:
- z pętli Zaspa o godz. 14:39 i 16:59,
- z krańca Port Oliwska o godz. 13:29 i 15:50.
Wzrośnie także częstotliwość odjazdów z Nowego Portu ok. godziny 21 w dni powszednie – z co 30 do co 20 minut.
Linia 6
Uruchomienie dodatkowego kursu o godz. 17:04 z przystanku Strzyża PKM do Jelitkowa.
Linia 7
Uruchomione zostaną dodatkowe kursy:
- z krańca Nowy Port Oliwska o godz. 7:24 i 14:34,
- z węzła integracyjnego Łostowice Świętokrzyska o godz. 15:24 i 15:54.
Linia 10
Uruchomione zostaną dodatkowe kursy:
- z krańca Nowy Port Góreckiego o godz. 7:14, 17:04 i 17:29.
- z krańca Brętowo PKM o godz. 17:23, 18:03 i 18:23.
Uwaga: zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach wieczornych, z co ok. 30 do co ok. 20 minut, we wszystkie dni tygodnia.
Linia 11
Uruchomione będą dodatkowe kursy:
- z węzła integracyjnego Łostowice Świętokrzyska o godz. 9:58 i 14:16,
- z pętli Strzyża PKM o godz. 9:10, 13:30 i 15:10.
Linia 12
W wszystkie dni tygodnia zmieniona zostaje godzina odjazdu w jednym kursie z Migowa – z godz. 20:58 na godz. 21:03.
Zmiany podsumowuje Sebastian Zomkowski, p.o. dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku: - Wprowadzone zmiany polepszą ofertę komunikacyjną, dostosowując podaż do faktycznego zapotrzebowania. Więcej dodatkowych połączeń tramwajowych w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego oraz częstsze kursy wieczorami, to przede wszystkim realizacja postulatów pasażerów, którzy zgłaszali je do nas bezpośrednio oraz korzystając ze wsparcia Rad Dzielnic - zaznacza. - Duży wpływ na kształt zmian miały też rozmowy z motorniczymi i obserwacje prowadzone przez naszych pracowników.
Zmiany uwzględniają również zamknięcie tunelu łączącego Dworzec PKP i Dworzec PKS.
- W popołudniowym szczycie przewozowym tramwaje linii 2 i 4 będą teraz kursować naprzemiennie, z łączną 10-minutową częstotliwością. Przejście między dworcami – kolejowym i autobusowym – jest obecnie nieczynne, pasażerowie zyskają więc dogodny dojazd do obu tych miejsc – zaznacza Sebastian Zomkowski.
Większość zmian dotyczy dni powszednich. Wyjątkiem jest linia 10. Pasażerowie z pewnością docenią zwiększenie liczby wieczornych kursów między centrum miasta a Nowym Portem.
- Do tej pory, wszystkie linie tramwajowe funkcjonowały wieczorem z 30-minutową częstotliwością. Większość tras obsługują przynajmniej dwie linie, zapewniając tym samym odjazdy w 15-minutowych odstępach. Wyjątkiem było połączenie Śródmieścia z Nowym Portem, poza godzinami szczytu obsługiwane tylko pojazdami linii 10. Częstotliwość na tej trasie wzrośnie – wyjaśnia Sebastian Zomkowski.
Dlaczego wieczorne „Dziesiątki”, przynajmniej przez pewien czas, będą kursować w nierównych odstępach, wynoszących od 14 do 25 minut?
- W ten sposób zapewnimy możliwie równomierne odjazdy tramwajów dwóch linii: 10 i 12, w obsłudze Siedlec i Piecek-Migowa. Unikamy tym samym irytującej pasażerów sytuacji, gdy dwa pojazdy jadą „jeden za drugim”, po czym następuje bardzo długa przerwa – podsumowuje Zomkowski.