• Start
  • Wiadomości
  • Obsługa klientów w Urzędzie Miejskim czasowo zawieszona. Wyjątek dotyczy narodzin i zgonów

Obsługa klientów w Urzędzie Miejskim w Gdańsku czasowo zawieszona. Wyjątek dotyczy narodzin i zgonów

W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców i konieczność podjęcia działań ograniczających rozprzestrzenianie się koronawirusa od poniedziałku, 16 marca, Urząd Miejski w Gdańsku, wszystkie Zespoły Obsługi Mieszkańców oraz Jednostki Organizacyjne miasta zawieszają czasowo bezpośrednią obsługę klientów.
16.03.2020
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Obsługa klientów w Urzędzie Miejskim w Gdańsku czasowo będzie zawieszona od 16 marca
Obsługa klientów w Urzędzie Miejskim w Gdańsku czasowo będzie zawieszona od 16 marca
fot. UMG

 

Od poniedziałku, 16 marca, zawieszona zostaje czasowo bezpośrednia obsługa mieszkańców w Urzędzie Miejskim w Gdańsku i Zespołach Obsługi Mieszkańców. 

Wyjątek stanowią zgłoszenia zgonów oraz narodzin (ale wyłącznie w przypadku konieczności złożenia oświadczenia uznania ojcostwa), które będą realizowane w budynku Urzędu przy ul. Nowe Ogrody 8/12 od poniedziałku do piątku w godz.10.00-14.00 


Sprawy związane z pochówkiem
na cmentarzach komunalnych zamkniętych i decyzje na sprowadzenie urny bądź trumny z zagranicy realizowane będą przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni 58 34 12 041, fax: 58 52 44 609, email: info@gzdiz.gda.pl.


Rejestracja pojazdów - rejestrowane będą wyłącznie pojazdy fabrycznie nowe i sprowadzone z zagranicy po uprzednim umówieniu telefonicznym pod nr tel.: 58 323 69 28, 58 323 69 29 w ZOM nr 1 przy ul. Partyzantów 74.


Wszystkie umówione wcześniej spotkania i wizyty w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, Zespołach Obsługi Mieszkańców oraz Jednostkach Organizacyjnych miasta zostają odwołane. 


W pozostałych sprawach zalecamy kontakt elektronicznie w tym: pisma zwykłe, skargi, wnioski o udostępnienie informacji publicznej mailowo na adres umg@gdansk.gda.pl, a wnioski wymagające podpisu - przez platformę epuap

Pozostałe czynności będą załatwiane na podstawie wniosku złożonego pocztą tradycyjną za pośrednictwem Poczty Polskiej.


Odpisy aktów i decyzje wysyłane będą za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub pocztą elektroniczną.

Śluby już zaplanowane, odbędą się w ustalonych terminach. Uroczystości zawarcia związku małżeńskiego ograniczamy do uczestnictwa Pary Młodej, świadków, ewentualnie tłumacza i osoby rejestrującej wydarzenie. Aktualnie nie umawiamy nowych terminów ślubów.


Jeśli chcemy uzyskać informacje jak załatwić sprawę, dowiedzieć się na jakim etapie jest załatwiana już sprawa albo toczące się postępowanie, proponujemy kontakt z Gdańskim Centrum Kontaktu dostępnym przez 24 godziny 7 dni w tygodniu za pośrednictwem:

Wystarczy podać swoje dane, przedmiot sprawy lub wydział w którym toczy się postępowanie i kontakt zwrotny.


Wszelkie opłaty, w tym podatek od nieruchomości, można dokonywać on-line za pośrednictwem strony oplaty.gdansk.pl oraz przez bankowość elektroniczną. Ponadto podatek od nieruchomości można wpłacać bez prowizji w kilkunastu placówkach banku PEKAO rozlokowanych w mieście na terenie Gdańska.


Powyższe zalecenia mogą stanowić pewną niedogodność - ale robimy to w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców.

 

TV

Dolne Miasto rozświetla już dzielnicowa choinka