Znajduje się on na wysokości gmachów Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Wojewódzkiego. Pod wiaduktem przebiegają nowo wybudowane tory kolejowe linii PKP i SKM, a sam Trakt Św. Wojciecha stanowi z kolei główny ciąg komunikacyjny Gdańska prowadzący z południa do centrum. To z niego korzystają m.in. mieszkańcy gdańskiej Oruni i Pruszcza Gdańskiego. Zgodnie z przygotowanym projektem istniejący wiadukt zostanie rozebrany, a wybudowane zostaną dwa nowe, trzyjezdniowe - także w ciągu Traktu Św. Wojciecha. Kierowcy nie muszą się jednak martwić o zamknięcie tego odcinka dla ruchu kołowego. Zgodnie z planem budowa nowego obiektu rozpocznie się od strony wschodniej, a w tym czasie ruch drogowy odbywać się będzie po istniejącym wiadukcie. Kiedy estakada będzie gotowa, wówczas na nią zostanie przeniesiony ruch, a w miejsce rozebranego, istniejącego obecnie, obiektu zostanie zbudowany drugi nowy.
W ramach tej inwestycji zaplanowano również przebudowę układu drogowego wraz ze skrzyżowaniami:
● Trakt Św. Wojciecha – Okopowa na odcinku od ul. Zaroślak w kierunku centrum
● łącznica zachodnia do ul. Nowe Podwale Grodzkie
● łącznica wschodnia do ul. Okopowej
● ul. Zaroślak - odcinek do mostu nad Kanałem Raduni
● przejście nad mostem nad Kanałem Raduni – odcinek od Traktu św. Wojciecha
do ul. Zaroślak
● ul. Spadzista – odcinek od ul. Zaroślak
● ul. Toruńska – odcinek od Traktu św. Wojciecha
● ul. Nowe Podwale Grodzkie od strony centrum w kierunku ul. Augustyńskiego
● ul. Okopowa od ul. Nowe Podwale Grodzkie (w rejonie ul. Augustyńskiego)
do ul. Toruńskiej
● Rondo Baszta – wyniesione skrzyżowanie wokół baszty o długości ok. 43,97 m -
nawierzchnia pieszo – jezdnia z nowej kostki kamiennej płomieniowanej
● ul. Augustyńskiego - odcinek od budynku Centrum Kształcenia Ustawicznego do ronda Baszta
● zjazd z Traktu św. Wojciecha
● ul. Św. Trójcy – odcinek od ul. Okopowej
● dojazd do parkingu od ul. Okopowej
● zjazdy z Traktu św. Wojciecha o nawierzchni kostki betonowej koloru grafitowego
W przyszłości, w sąsiedztwie nowego wiaduktu – przy ul. Okopowej, wybudowany zostanie także wielopoziomowy parking, który pomieści 475 samochodów. Będzie on płatny, służyć będzie głównie pracownikom urzędów: marszałkowskiego i wojewódzkiego oraz petentom tych instytucji.
Koszt całego projektu szacuje się na 138 469 158,91 zł. Miasto otrzymało dofinansowanie unijne na ten cel w wysokości 117 693 557,57 zł.
- Cieszymy się, że nasz dobrze przygotowany projekt spotkał się z akceptacją Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Ministerstwa Rozwoju. Unijne pieniądze pozwolą nam na zrealizowanie bardzo ważnego elementu ułatwiającego komunikację w tej części Gdańska – podkreśla Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska. - Co istotne, tę inwestycję udaje nam się "wpiąć" we wspólny harmonogram budowy Forum Gdańsk. Dzięki temu duży obszar śródmieścia zyska nowe oblicze. To będzie zupełnie nowa przestrzeń w naszym mieście.
Inwestycja będzie realizowana w latach 2017 – 2019.