Jak uniknąć korków do portu?
Punkt awizacji, bo taką nazwę ma miejsce odstawcze dla pojazdów ciężarowych przewożących węgiel, wyznaczony został w bezpośrednim sąsiedztwie ronda – tuż przy istniejącym parkingu dla TIR-ów. By ułatwić kierowcom dojazd do punktu, na drogach prowadzących do niego ustawione zostanie specjalne oznakowanie. Trasa dojazdu obejmie ulice: Sucharskiego, Kontenerową i Budowniczych Portu Północnego.
Na Trasie Sucharskiego wciąż dużo ciężarówek. Kolejne spotkanie przedstawicieli Miasta i portu
Specjalne miejsce, w którym ciężarówki będą obowiązkowo musiały oczekiwać na załadunek węgla usprawni ruch w rejonie portu – szczególnie na Trasie Sucharskiego od strony mostu wantowego i drogi S7 oraz na węźle Ku Ujściu. Do tej pory pojazdy ciężarowe oczekiwały na wjazd na teren portu blokując pasy ruchu na Trasie Sucharskiego, a także na ul. Kontenerowej. Dzięki nowemu parkingowi, który będzie mógł pomieścić ok. 50 pojazdów, będą one oczekiwać na załadunek poza jezdnią.
Zasady korzystania z punktu awizacji
Kierowcy ciężarówek dojeżdżają do punktu awizacji, gdzie oczekiwać będą na możliwość załadunku węgla. Po otrzymaniu od spedytorów informacji o wolnych miejscach załadowczych pojazdy będą wypuszczane z punktu do poszczególnych stanowisk w celu załadunku.
Awizacja będzie odbywać się tylko w punkcie. Poza nim awizacja nie będzie prowadzona w żadnym innym miejscu.
Zmniejszenie prędkości w tunelu
Oprócz uruchomienia parkingu dla ciężarówek z węglem od 10 lutego do odwołania w tunelu pod Martwą Wisłą obniżona zastanie dopuszczalna prędkość z 70 do 50 km/h. Ograniczenie obowiązywać będzie w godz. 5:00 – 22:00, o czym kierowców informować będą tablice zmiennej treści. Niższa prędkość pojazdów ma na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się pyłu węglowego.
Po uruchomieniu punktu awizacyjnego i obniżenia prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą w dalszym ciągu będziemy monitorować sytuację na trasach dojazdowych do portu i w miarę potrzeb wdrażać kolejne rozwiązania, poprawiające sytuację drogową.
oprac. MW