Nowe Trendy w Turystyce 2025

Jak budować wizerunek miejsc turystycznych? Jak trendy mogą wspierać rozwój produktów turystycznych? Jak wykorzystać lokalność i sezonowość w gastronomii? To tylko kilka tematów, jakie podjęte zostaną podczas konferencji Nowe Trendy w Turystyce 2025. Odbędzie się ona w piątek, 21 marca, w Europejskim Centrum Solidarności. Udział w niej można wziąć stacjonarnie lub online.
20.03.2025
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Kobieta idzie ulicą, w tle ulica i budynki Starego Miasta
Konferencja Nowe Trendy w Turystyce 2025 odbywa się w Gdańsku, tegoroczna edycja jest już piętnastą
fot. GOT

O turystyce po raz piętnasty

Nowe Trendy w Turystyce to konferencja z tradycją - to już XV edycja. Organizatorem wydarzenia jest Gdańska Organizacja Turystyczna.

- Co roku, z wielką przyjemnością organizujemy konferencję Nowe Trendy w Turystyce. To jedno z najważniejszych wydarzeń tego typu w Polsce - mówi Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej. - Dzięki konferencji branża turystyczna rozwija się jeszcze szybciej i zapoznaje z najnowszymi, światowymi rozwiązaniami. Bogaty program sprawi, że każdy wybierze coś dla siebie.

Dalszy ciąg artykułu pod Kalendarzem Wydarzeń

Rejestracja i zapisy

Konferencja odbędzie się w piątek, 21 marca, w Europejskim Centrum Solidarności, w godz. 9.00-17.10. Udział w niej można wziąć stacjonarnie lub online.

Link do rejestracji 

Ważne! Z kodem GKM10 użytkownicy Gdańskiej Karty Mieszkańca, mogą zapisać się na wydarzenie z 10-procentowym rabatem

Czytaj także: Gdańska Karta Mieszkańca - sprawdź korzyści

Po lewej mężczyzna z brodą, po prawej napis: Nowe Trendy w Turystyce na tle widoku miasta
Cztery główne segmenty konferencji to dostępność, statystyka, marketing miejsc, turystyka kulinarna
fot. GOT

Cztery główne tematy konferencji

Turystyka kulinarna: Siła lokalności i sezonowości pozwala na tworzenie unikalnych, a zarazem autentycznych doświadczeń, które angażują konsumentów w autentyczną kulturę danego regionu. To także wsparcie dla lokalnych producentów i przedsiębiorców, którzy mogą rozwijać swoje działalności i promować regionalne tradycje. Takie podejście pozwala na budowanie silniejszych więzi między konsumentami a miejscem, które odwiedzają. Autentyczność w sferze kulinariów jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na doświadczenia klientów, w tym turystów.

Marketing miejsc: Jak wykorzystać autentyczny wizerunek destynacji, aby skutecznie przyciągać turystów i wzmacniać jej atrakcyjność na rynku? Eksperci z Oslo i Wilna podzielą się wiedzą z zakresu udanych akcji promocyjnych, które wygenerowały olbrzymie, pozytywne zainteresowanie w kraju i za granicą. Jak osiągnęli sukces stawiając w przekazie właśnie na autentyczność i odwagę? Uczestnicy dowiedzą się również jak skutecznie wzmocnić działania marketingowe na konkretnych przykładach, dzięki dzieleniu się doświadczeniami i wymianie informacji.

Turystyka dostępna: Tworzenie turystyki przyjaznej dla każdego jako istotny element zrównoważonego rozwoju i szansa na pozyskanie nowych klientów. Eksperci opowiedzą o tym, jak istotna jest dostępność bazując na własnych doświadczeniach. Zwrócą uwagę, że nie chodzi wcale o specjalne traktowanie osób z niepełnosprawnościami, tylko o danie im równych szans na podróżowanie. Ukazane zostaną też pozytywne aspekty biznesowe związane z przygotowaniem dostępnych rozwiązań w branży turystycznej.

Statystyka i analiza w turystyce: Zastosowanie danych i trendów do projektowania innowacyjnych, zrównoważonych produktów turystycznych. Uczestnicy dowiedzą się, jak stosować wiedzę z danych i analiz w praktyce, np. przy projektowaniu innowacyjnych i zrównoważonych produktów. Prelegenci podzielą się również wiedzą z zakresu mierzenia i wykorzystywania potencjału wydarzeń - jakie korzyści wynikają z nich dla lokalnych społeczności oraz jak mogą pomóc w pozyskiwaniu partnerów i sponsorów. 

Czytaj także: Wszystko o konferencji Nowe Trendy w Turystyce 2025 

Zaproszeni eksperci 

W debatach będzie uczestniczyło kilkudziesięciu ekspertów. Wśród nich są:

  • Bogdan Gałązka - szef kuchni i restaurator
  • Maciej Dobrzyniecki - prezydent i założyciel Akademii Gastronomicznej w Polsce 
  • Amanda Booker - dyrektor operacyjny The Fork
  • Michał Stężalski - szef kuchni restauracji TYGLE Gdańskie
  • Mateusz Ciołko - szef kuchni restauracji Butchery&Wine
  • Mateusz Nowaczyk - dyrektor sprzedaży i marketingu w Międzynarodowych Targach Gdańskich SA
  • Guy Bigwood - dyrektor generalny i główny inicjator zmian GDS Movement
  • Barbara Jamison-Woods - prezes City DNA
  • Urtė Daknytė - dyrektor marketingu cyfrowego GO Vilnus
  • Tord Baklund - specjalista ds. marketingu cyfrowego w VisitOSLO
  • Patrycja Brychcy - Pati od Hoteli
  • Filip Wysocki - 16-letni pasjonat aktywnego życia
  • Łukasz Wysocki - prezes zarządu GOT
  • Łukasz Krasoń - minister, pełnomocnik rządu ds. Osób Niepełnosprawnych
  • Katarzyna Nałysz-Safuryn - manager działu Badań i Analiz GOT
  • Krzysztof Celuch - rektor SGTIH Vistula
  • Paweł Orłowski - prezes zarządu Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego
  • Arkadiusz Hronowski - współorganizator Mystic Festival

Więcej o zaproszonych ekspertach 

Program konferencji

  • 9.00 Otwarcie konferencji - prowadzenie Szymon Jachimek
  • 9.35 Doświadczenie gościnności jako trend w turystyce i gastronomi
  • 10.05 Misja TheFork: Wspieranie szefów kuchni i restauratorów poprzez innowacje, koncentrację na kliencie i partnerstwa oraz łączenie ich z najszerszą społecznością miłośników jedzenia w Europie
  • 10.35 Kulinarny branding miejscowości - jak gastronomia przyciąga turystów i generuje większe przychody?
  • 11.15 Rewolucja Regeneracyjna: Tworzenie i Zarządzanie Kwitnącymi Destynacjami Przyszłości
  • 12.10 Jak destynacje mogą wzmocnić swoje działania marketingowe poprzez dzielenie się najlepszymi praktykami
  • 12.40 GO Vilnus: Łamanie stereotypów: Jak odważny marketing Wilna rzucił wyzwanie tradycyjnym normom reklamowym
  • 13.05 VisitOSLO: Analiza jednej z najgłośniejszych kampanii marketingowych ubiegłego roku
  • 13.30 Dont't create but document - rewolucja autentyczności w social mediach hoteli i restauracji
  • 15.00 Amor Fati w dostępności: akceptacja różnorodności jako droga do zysku w turystyce
  • 15.40 Dostępność. AUTENTYCZNIE
  • 16.10 Impakt ekonomiczny wydarzeń: Jak mierzyć i wykorzystać potencjał?

Szczegółowy program konferencji 

TV

Video Player is loading.
Reklama
Aktualny czas 0:00
Czas trwania -:-
Załadowany: 0%
Typ strumienia NA ŻYWO
Pozostały czas -:-
1x
    Zamiatarki ruszyły w miasto