
O turystyce po raz piętnasty
Nowe Trendy w Turystyce to konferencja z tradycją - to już XV edycja. Organizatorem wydarzenia jest Gdańska Organizacja Turystyczna.
- Co roku, z wielką przyjemnością organizujemy konferencję Nowe Trendy w Turystyce. To jedno z najważniejszych wydarzeń tego typu w Polsce - mówi Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej. - Dzięki konferencji branża turystyczna rozwija się jeszcze szybciej i zapoznaje z najnowszymi, światowymi rozwiązaniami. Bogaty program sprawi, że każdy wybierze coś dla siebie.
Rejestracja i zapisy
Konferencja odbędzie się w piątek, 21 marca, w Europejskim Centrum Solidarności, w godz. 9.00-17.10. Udział w niej można wziąć stacjonarnie lub online.
Ważne! Z kodem GKM10 użytkownicy Gdańskiej Karty Mieszkańca, mogą zapisać się na wydarzenie z 10-procentowym rabatem.
Czytaj także: Gdańska Karta Mieszkańca - sprawdź korzyści

Cztery główne tematy konferencji
Turystyka kulinarna: Siła lokalności i sezonowości pozwala na tworzenie unikalnych, a zarazem autentycznych doświadczeń, które angażują konsumentów w autentyczną kulturę danego regionu. To także wsparcie dla lokalnych producentów i przedsiębiorców, którzy mogą rozwijać swoje działalności i promować regionalne tradycje. Takie podejście pozwala na budowanie silniejszych więzi między konsumentami a miejscem, które odwiedzają. Autentyczność w sferze kulinariów jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na doświadczenia klientów, w tym turystów.
Marketing miejsc: Jak wykorzystać autentyczny wizerunek destynacji, aby skutecznie przyciągać turystów i wzmacniać jej atrakcyjność na rynku? Eksperci z Oslo i Wilna podzielą się wiedzą z zakresu udanych akcji promocyjnych, które wygenerowały olbrzymie, pozytywne zainteresowanie w kraju i za granicą. Jak osiągnęli sukces stawiając w przekazie właśnie na autentyczność i odwagę? Uczestnicy dowiedzą się również jak skutecznie wzmocnić działania marketingowe na konkretnych przykładach, dzięki dzieleniu się doświadczeniami i wymianie informacji.
Turystyka dostępna: Tworzenie turystyki przyjaznej dla każdego jako istotny element zrównoważonego rozwoju i szansa na pozyskanie nowych klientów. Eksperci opowiedzą o tym, jak istotna jest dostępność bazując na własnych doświadczeniach. Zwrócą uwagę, że nie chodzi wcale o specjalne traktowanie osób z niepełnosprawnościami, tylko o danie im równych szans na podróżowanie. Ukazane zostaną też pozytywne aspekty biznesowe związane z przygotowaniem dostępnych rozwiązań w branży turystycznej.
Statystyka i analiza w turystyce: Zastosowanie danych i trendów do projektowania innowacyjnych, zrównoważonych produktów turystycznych. Uczestnicy dowiedzą się, jak stosować wiedzę z danych i analiz w praktyce, np. przy projektowaniu innowacyjnych i zrównoważonych produktów. Prelegenci podzielą się również wiedzą z zakresu mierzenia i wykorzystywania potencjału wydarzeń - jakie korzyści wynikają z nich dla lokalnych społeczności oraz jak mogą pomóc w pozyskiwaniu partnerów i sponsorów.
Czytaj także: Wszystko o konferencji Nowe Trendy w Turystyce 2025
Zaproszeni eksperci
W debatach będzie uczestniczyło kilkudziesięciu ekspertów. Wśród nich są:
- Bogdan Gałązka - szef kuchni i restaurator
- Maciej Dobrzyniecki - prezydent i założyciel Akademii Gastronomicznej w Polsce
- Amanda Booker - dyrektor operacyjny The Fork
- Michał Stężalski - szef kuchni restauracji TYGLE Gdańskie
- Mateusz Ciołko - szef kuchni restauracji Butchery&Wine
- Mateusz Nowaczyk - dyrektor sprzedaży i marketingu w Międzynarodowych Targach Gdańskich SA
- Guy Bigwood - dyrektor generalny i główny inicjator zmian GDS Movement
- Barbara Jamison-Woods - prezes City DNA
- Urtė Daknytė - dyrektor marketingu cyfrowego GO Vilnus
- Tord Baklund - specjalista ds. marketingu cyfrowego w VisitOSLO
- Patrycja Brychcy - Pati od Hoteli
- Filip Wysocki - 16-letni pasjonat aktywnego życia
- Łukasz Wysocki - prezes zarządu GOT
- Łukasz Krasoń - minister, pełnomocnik rządu ds. Osób Niepełnosprawnych
- Katarzyna Nałysz-Safuryn - manager działu Badań i Analiz GOT
- Krzysztof Celuch - rektor SGTIH Vistula
- Paweł Orłowski - prezes zarządu Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego
- Arkadiusz Hronowski - współorganizator Mystic Festival
Więcej o zaproszonych ekspertach
Program konferencji
- 9.00 Otwarcie konferencji - prowadzenie Szymon Jachimek
- 9.35 Doświadczenie gościnności jako trend w turystyce i gastronomi
- 10.05 Misja TheFork: Wspieranie szefów kuchni i restauratorów poprzez innowacje, koncentrację na kliencie i partnerstwa oraz łączenie ich z najszerszą społecznością miłośników jedzenia w Europie
- 10.35 Kulinarny branding miejscowości - jak gastronomia przyciąga turystów i generuje większe przychody?
- 11.15 Rewolucja Regeneracyjna: Tworzenie i Zarządzanie Kwitnącymi Destynacjami Przyszłości
- 12.10 Jak destynacje mogą wzmocnić swoje działania marketingowe poprzez dzielenie się najlepszymi praktykami
- 12.40 GO Vilnus: Łamanie stereotypów: Jak odważny marketing Wilna rzucił wyzwanie tradycyjnym normom reklamowym
- 13.05 VisitOSLO: Analiza jednej z najgłośniejszych kampanii marketingowych ubiegłego roku
- 13.30 Dont't create but document - rewolucja autentyczności w social mediach hoteli i restauracji
- 15.00 Amor Fati w dostępności: akceptacja różnorodności jako droga do zysku w turystyce
- 15.40 Dostępność. AUTENTYCZNIE
- 16.10 Impakt ekonomiczny wydarzeń: Jak mierzyć i wykorzystać potencjał?