Przypomnijmy: 24 grudnia 2021 r. OM GGS poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na nowe Mevo:
W poniedziałek (3 stycznia 2021 r. - red.) w godzinach nocnych do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie Nextbike Polska SA w restrukturyzacji na wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na nowe Mevo. Zostali o tym poinformowani pozostali uczestnicy postępowania.
- Nie zgadzamy się z odwołaniem - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo w OM GGS. - W naszej ocenie wszystkie czynności w postępowaniu zostały przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z prawem zamówień publicznych. To już czwarte odwołanie tej spółki do KIO w postępowaniu na Mevo. Wcześniej spółka domagała się m.in. przesunięcia składania ofert o pół roku, bo jak sama przyznała nie jest gotowa na złożenie oferty, a co najważniejsze na spełnienie oczekiwań mieszkańców, którzy od dawna czekają na powrót Mevo.
Z powodu odwołania złożonego przez Nextbike, procedura związana z wdrożeniem nowego Mevo najprawdopodobniej przeciągnie się w czasie.
- Czekamy na dalsze czynności KIO w związku z wniesionym odwołaniem - mówi Dagmara Kleczewska.
Tymczasem NB Tricity - spółka córka byłego operatora Mevo Nextbike - w komunikacie giełdowym poinformowała o wniesieniu pozwu przeciwko Stowarzyszeniu Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot. Domagają się zapłaty ponad 9.3 mln złotych - 8,2 mln zł tytułem wynagrodzenia za prace wykonane w ramach realizacji umowy na dostawę, uruchomienie i zarządzanie systemem roweru metropolitalnego MEVO, a także prawie 1,2 mln złotych jako odsetki ustawowe za opóźnienie.
Przypomnijmy, że wcześniejsze - trzecie - odwołanie Nextbike Polska, dotyczące m.in. wspomnianego składania terminu ofert zostało przez KIO odrzucone:
Z trzech firm, biorących udział w trwającym 1,5 roku postępowaniu dot. nowego Mevo, oferty złożyły dwie. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji ostatecznie nie przedłożył oferty. Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) złożyło ofertę na kwotę 365 mln zł, a firma City Bike Global SA (CBG) z podwykonawcą Geovelo ze Szczecina - na kwotę 159 mln zł. Po zbadaniu ofert, analizach ekspertów i prawników, a także po pozytywnej opinii biegłego rzeczoznawcy, komisja przetargowa zdecydowała 24 grudnia 2021 roku o wyborze spółki City Bike Global SA. Hiszpańska spółka zarządza ponad 30 tysiącami rowerów w Finlandii (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere), Szwecji (Sztokholm - uruchomienie w marcu 2022 r., 5100 rowerów elektrycznych), Francji (Clermont-Ferrand) i Peru (Lima), a obecnie uczestniczy w publicznych przetargach rowerowych m.in. na Śląsku, w Marsylii (Francja), Cote Basque (Francja), Oulu (Finlandia) i Surco oraz Surquillo (Peru).