• Start
  • Wiadomości
  • Jezdnia, linia tramwajowa, droga rowerowa. Osiem ofert w przetargu na koncepcję Nowej Wałowej

Jezdnia, linia tramwajowa, droga rowerowa. Osiem ofert w przetargu na opracowanie koncepcji Nowej Wałowej

Trasa Nowej Wałowej połączy al. Zwycięstwa z ul. Elbląską. Docelowa trasa ma biec od al. Zwycięstwa w kierunku skrzyżowaniu ul. Popiełuszki z Rybaki Górne, kierując się w stronę Motławy i dalej w kierunku ul. Siennickiej, Opływu Motławy, łącząc się z ul. Elbląską. Prace nad koncepcją, która wskaże warianty przebiegu trasy, mają zakończyć się we wrześniu 2022 roku.
19.12.2020
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Budowa pierwszego etapu Nowej Wałowej zakończyła się w maju 2014 roku. W ramach inwestycji wykonano odcinek o długości ok. 1,2 km, 200-metrową estakadę i 67-metrowy wiadukt
Budowa pierwszego etapu Nowej Wałowej zakończyła się w maju 2014 roku. W ramach inwestycji wykonano odcinek o długości ok. 1,2 km, 200-metrową estakadę i 67-metrowy wiadukt
fot. Marek Wałuszko / www.gdansk.pl

 

Na opracowanie koncepcji przebiegu Nowej Wałowej zabezpieczono 2 mln złotych. Prace nad koncepcją mają zakończyć się we wrześniu 2022 r.

Zakres opracowania obejmować będzie wielobranżową koncepcję ul. Nowej Wałowej, do włączenia w ul. Elbląską wraz z linią tramwajową, obustronnymi chodnikami, ścieżką rowerową i obiektami inżynieryjnymi.

- Połączenie nowej trasy tramwajowej z trasą tramwajową w ulicy Jana z Kolna będzie zaprojektowane dwuwariantowo: w pasie drogowym Nowej Wałowej oraz w pasie drogowym ulicy Nowomiejskiej – wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - W ramach skrzyżowania Nowej Wałowej z ul. Stara Stocznia projektanci uwzględnią możliwość prowadzenia trasy tramwajowej w kierunku ul. Grodzkiej i Podwala Staromiejskiego. Ponadto w dokumentacji ma zostać uwzględniona liczba i lokalizacja przystanków tramwajowych.

Koncepcja będzie opracowana z możliwością podziału na etapy realizacji. Opracowanie będzie zawierało także kosztorys inwestycji i wariantowe propozycje rozwiązań, w tym: trasy drogi, węzłów, przejazdów drogowych, skrzyżowań, obiektów mostowych i drogowych obiektów inżynierskich (w tym również tunelu), dróg dojazdowych, ewentualnych kładek dla pieszych, obiektów i urządzeń wynikających z wymogów ochrony środowiska (np. ekrany akustyczne, przejścia ekologiczne). W koncepcji mają znaleźć się „dowiązania” z ulicami: Nowomiejską i Narzędziowców, Rybaki Górne, Stara Stocznia, Siennicką (poprzez ulicę lokalną), Litewską, Mostek, Elbląską i Nową Sandomierską.


Otwarcie ofert nastąpiło w piątek, 18 grudnia. Na opracowanie dokumentacji zabezpieczono 2 mln złotych. Wpłynęło osiem ofert, które są obecnie analizowane. Najniższa oferta opiewa na ok. 1,2 mln złotych. 

  • PROGREG Sp. z o.o – 1 845 000 zł
  • BPK Poznań Sp. z o.o – 2 578 572 zł
  • Highway Sp z o.o – 3 419 400 zł
  • Konsorcjum, lider: Vermers Sp z o.o – 2 386 200 zł
  • Schüssler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. – 4 303 770 zł
  • Europrojekt Gdańsk S.A. – 2 632 200 zł
  • BPBK S.A. – 1 217 700 zł
  • Fehlings Krug Polska Sp. z o.o. – 1 980 300 zł


MAPA Z ZAZNACZONYM ORIENTACYJNYM PRZEBIEGIEM NOWEJ WAŁOWEJ

Mapa Nowa Wałowa - orientacyjny przebieg

 

Budowa pierwszego etapu Nowej Wałowej zakończyła się w maju 2014 r. W ramach inwestycji wykonano odcinek o długości ok. 1,2 km, 200-metrową estakadę i 67-metrowy wiadukt. Pracom drogowym towarzyszyła częściowa regulacja torowiska tramwajowego przy ul. Jana z Kolna oraz prace branżowe. Przebudowane zostały także sąsiadujące z drogą ulice.

Inwestycję realizowano w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Inwestorem drogi był duński fundusz inwestycyjny Baltic Property Trust Optima (BPTO Infra Sp. z o.o.).

 

TV

Mniej bruku - więcej drzew!