Na placu budowy trwają obecnie prace związane z budową kładki dla rowerów, przebiegającą nas Kanałem Rudniki. Formowane są także pobocza. Dotychczas wzmocniono podłoże oraz wykonano wszystkie warstwy podbudowy jezdni.
Nowa droga dedykowana wyłącznie jednośladom będzie miała około 3 km długości. Rozpoczyna się przy Węźle Elbląska. Odcinek od Miałkiego Szlaku odbije w ul. Sitowie, a następnie poprzez położony za torami Lotos Kolej “peryferyjny” odcinek ul. Elbląskiej, przetnie ul. Tama Pędzichowska, i zakończy się przy granicy Gdańska, na wysokości rafinerii - w rejonie skrzyżowania z ul. Elbląską.
Trasa rowerowa będzie odcinkiem szlaku rowerowego o znaczeniu międzynarodowym R10 oraz Wiślanej Trasy Rowerowej R9, których realizacja finansowana jest z udziałem funduszy europejskich. Przebiegać będzie częściowo po wydzielonych torach ruchu wzdłuż istniejących dróg, a częściowo wzdłuż nowych dróg rowerowych, które będą jednocześnie pełniły rolę ścieżki serwisowej.
W ramach inwestycji wykonawca buduje wydzieloną rowerową szosę, obiekt mostowy nad Kanałem Rudniki (w formie kładki dla rowerów) oraz
przejazd rowerowy przez ul. Tama Pędzichowska wraz z progami zwalniającymi dla pojazdów. Cała trasa zyska oznakowanie pionowe i poziome. Przy okazji przebudowana została również sieć kanalizacji deszczowej i gazowej oraz sieci elektroenergetyczne.
Planowany termin zakończenia tej inwestycji to połowa czerwca 2018 r.
Realizuje ją konsorcjum firm: Lider konsorcjum: WPRD GRAVEL Sp. z o.o. i Partner Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „ELGRUNT” Marian Mielewczyk. Jako jedyne złożyło ono ofertę w przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje przebieg miejskich inwestycji.
Koszt prac to ponad 5,4 mln zł.