- Obecnie roboty są wstrzymane, ale do 15 sierpnia br. rozbiórki powinny się zakończyć. Spełniamy w ten sposób wymagania ornitologiczne. Tu nie ma ryzyka, że wstrzymujemy przez to realizację planowanej drogi – zaznacza dyrektor Bartosiewicz.
Tymczasem w Warszawie, w Centrum Unijnych Projektów Transportowych, trwa analizowanie i opiniowanie specyfikacji przygotowanej przez DRMG do ogłoszenia przetargu na budowę Nowej Bulońskiej Północnej. - W lipcu powinniśmy otrzymać odpowiedź. Wówczas będziemy mogli ogłosić przetarg już na realizację inwestycji – podkreśla Włodzimierz Bartosiewicz.
Pewnym jest, że przetarg będzie dwustopniowy, ograniczony. To już standard w DRMG w przypadku realizacji dużych inwestycji w mieście. Chodzi o to, by startujące w nim firmy miały doświadczenie, a także odpowiedni zasób profesjonalistów, którzy będą w stanie sprostać bardziej skomplikowanym projektom. Na przeprowadzenie procedury przetargowej, i wyłonienie wykonawcy, potrzebne będzie co najmniej 2,5 miesiąca.
Dlatego na przyszłym placu budowy robotnicy pojawią się, najwcześniej, w okresie jesiennym. W pierwszym etapie prac wykonawca zajmie się m.in. przygotowaniem zaplecza budowy i organizacją ruchu, co zazwyczaj trwa kilka tygodni. Inwestycja rozpocznie się od strony Piecek – Migowa, a kontynuowana będzie w kierunku ul. Jabłoniowej.
Pierwsze "widoczne" prace budowlane będzie można więc zaobserwować dopiero w przyszłym roku. Prowadzone będą w obszarze niezabudowanym, na terenie dawnych ogródków działkowych.
- W ramach tej inwestycji do wykonania będzie dużo trudnych obiektów konstrukcyjnych, i to od nich będziemy rozpoczynać prace. Przypominam, że Nowa Bulońska będzie łączyć się m.in. ze skrzyżowaniem ulic: Warszawska i Jabłoniowa – przypomina dyrektor Bartosiewicz.
Do tego, już wkrótce, rozpocznie się budowa Centrum Edukacyjnego Jabłoniowa, które wymagać będzie skomunikowania drogowego. W związku z tym, niezależnie od budowy Nowej Bulońskiej Północnej, uruchomiony zostanie przetarg także na dojazd do tych placówek – to będzie z kolei fragment przyszłej Nowej Bulońskiej Południowej (ta ulica nie będzie na razie budowana, ale zabezpieczono rezerwę terenową pod jej realizację w przyszłych latach – red.).
Nowa Bulońska Północna, wraz z linią tramwajową, powinna być gotowa w 2019 r.
Ta nowa droga będzie liczyć 2,8 km długości. Połączy istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa, która swój początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Na trasie przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości ul. Warszawskiej i Jabłoniowej. Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano pięć przystanków komunikacji miejskiej, oddalonych od siebie średnio o pół kilometra. Ich wstępne nazwy to: Ujeścisko, Zabornia, Stolema, Łabędzia oraz Nowa Politechniczna.
Wybudowana zostanie także dwukierunkowa ścieżka rowerowa wraz z infrastrukturą towarzyszącą na odcinku od skrzyżowania ulic Bulońskiej z Myśliwską do skrzyżowania ulic Jabłoniowej i Warszawskiej.
Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową (ale zachowana zostanie rezerwa terenu pod budowę drugiej jezdni), dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. Skrzyżowanie ulicy Nowej Bulońskiej z Nową Politechniczną i Nową Wołkowyską oraz skrzyżowanie z Jabłoniową i Warszawską zaprojektowane zostały w formie wysp centralnych, a pozostałe skrzyżowania - jako skanalizowane.
Przeczytaj także:
Piecki-Migowo. Altanki działkowe ustępują miejsca Nowej Bulońskiej
Piecki-Migowo-Jasień. Tramwaj na Nowej Bulońskiej coraz bliżej