Projekt ten dofinansowany będzie ze środków unijnych, a ze względu na skomplikowany zakres inwestycji, ogłoszony przetarg składa się z dwóch etapów. Zainteresowani wykonawcy najpierw złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a następnie po weryfikacji dokumentów, tylko wybrane firmy zostaną zaproszone do składania ofert przetargowych. Termin składania wniosków wyznaczono na 5 września. Na złożenie ofert firmy będą miały minimum 30 dni.
- Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej to dowód na to, że miasto sprawnie i efektywnie pozyskuje środki unijne na budowę nowych torowisk potrzebnych do rozwoju i usprawnienia komunikacji miejskiej - wyjaśnia Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta ds. polityki gospodarczej.
Planowany na dziś termin zakończenia robót budowlanych to koniec lipca 2019 roku. Inwestycja prowadzona jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej.
- Budowa nowej linii tramwajowej jest dowodem, że konsekwentnie realizujemy politykę rozbudowy komunikacji miejskiej w Gdańsku - mówi prezydent Paweł Adamowicz. - W ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej udało się wyremontować i polepszyć komfort jazdy na ponad 30 proc. torowisk oraz zbudować trzy nowe linie tramwajowe: na Chełm, Łostowice – Świętokrzyska i Piecki Migowo.
Ulica - nazwana roboczo Nową Bulońską - będzie liczyć 2,7 km długości. Połączy istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa, która swój początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Na trasie przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości ul. Warszawskiej i Jabłoniowej. Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano pięć przystanków komunikacji miejskiej, oddalonych od siebie średnio co pół kilometra. Ich wstępne nazwy to: Ujeścisko, Zabornia, Stolema, Łabędzia oraz Nowa Politechniczna.
Wybudowana zostanie także dwukierunkowa ścieżka rowerowa wraz z infrastrukturą towarzyszącą na odcinku od skrzyżowania ulic Bulońskiej z Myśliwską do skrzyżowania ulic Jabłoniowej i Warszawskiej.
Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową (ale zachowana zostanie rezerwa terenu pod budowę drugiej jezdni), dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. Skrzyżowanie ulicy Nowej Bulońskiej z Nową Politechniczną i Nową Wołkowyską oraz skrzyżowanie z Jabłoniową i Warszawską zaprojektowane zostały w formie wysp centralnych, a pozostałe skrzyżowania - jako skanalizowane.
W ramach inwestycji powstanie też węzeł integracyjny tramwajowo – autobusowy tzw. "węzeł Ujeścisko" wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo - autobusowy tzw. "węzeł Zabornia". Poza tym zaplanowano budowę lub przebudowę odcinków ulic m.in.: Myśliwską, Nową Wołkowyską, Myśliwską Południową, Stolema, Kartuską, Limbową, łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, Nową Warszawską i Nowa Jabłoniową. Na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko" zbudowane zostaną zadaszone parkingi rowerowe, a nad potokiem Siedleckim powstaną mosty (drogowy, tramwajowy) o długościach w osiach podpór około 220 metrów. Przy okazji wyregulowane zostanie koryto potoku Siedleckiego na długości około 272 metrów oraz wykonany przerzut wód z potoku Siedleckiego do zbiornika "Łabędzia".
Budowa ul. Nowej Bulońskiej, podobnie jak Nowa Warszawska i Nowa Jabłoniowa, to element opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.
Nowa Bulońska będzie stanowiła przede wszystkim tzw. odcinek tranzytowy - ze względu na bezpośrednie sąsiedztwo głównie ogródków działkowych.