Każdemu, kto przekroczy próg Szkoły Podstawowej nr 24 w Dolnym Wrzeszczu, w oczy rzuca się olbrzymia żyrafa. Zerka na przybyłych ze ściany. Wokół niej zapisano wiele haseł związanych z uczuciami i ludzkimi potrzebami. Podobne hasła znaleźć można w gabinecie dyrektorki placówki. W tej szkole dominuje język empatii. Do tego, zdawać by się mogło, nie potrzeba nowoczesnych technologii. Aby jednak język ten był dla wszystkich zrozumiały, na pewno przydatne są zajęcia o nazwie „Mindfulness i Komunikacja Empatyczna”. Dużo się na nich rozmawia. Dzisiaj rozmawiano akurat o liniach papilarnych i wyjątkowości każdej, odrębnej jednostki.
To jedne z wielu dodatkowych zajęć. Wszystkie odbywają się w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość programu to ponad 23 mln zł.
Przy pomocy nowoczesnego sprzętu dzieci rozwijają kompetencje matematyczno – przyrodnicze, informatyczne czy językowe. Wzięliśmy dziś udział w bardzo ciekawej lekcji, podczas której zaprezentowano nam roboty zbudowane z klocków lego. Uczniowe urządzają nimi walki i wyścigi. Odwiedziliśmy też pracownię językową z 25 stanowiskami, przy których dzieci pracują ze słuchawkami i mikrofonami. Byliśmy w nowoczesnej sali komputerowej z monitorem multimedialnym dającym możliwość interaktywnej współpracy ucznia z nauczycielem. Wśród wyjątkowych pomocy dydaktycznych znalazły się też zestawy do budowy modeli odnawialnych źródeł energii, tablety czy klocki lego, które jak już wspominaliśmy służą do budowy robotów, ale także pomagają - zwłaszcza uczniom niesłyszącym, w zgłębianiu podstaw matematyki.