Jakie prace zostaną wykonane na moście?
Przetarg GZDiZ obejmuje m.in. mycie i czyszczenie mostu, montaż zabezpieczeń przed ptakami, naprawy rur osłonowych want w rejonie pomostu, konserwację zakotwień i łożysk oraz naprawę łączników osłon cięgien podpór.
Zakres prac konserwacyjnych obejmie zakotwienia 52 cięgien prętowych, które zostaną oczyszczone i zabezpieczone antykorozyjnie. Wymieniony zostanie znajdujący się w nich wosk.
Ważny dla mieszkańców i gospodarki. Most wantowy Jana Pawła II służy od 18 lat
Naprawie poddane będą łączniki osłon 28 cięgien na podporach nr 4, 5 i 6 mostu. Cięgna zostaną oczyszczone ze śladów rdzy i zakonserwowane przed dalszą korozją.
Krótka historia mostu
Most im. Jana Pawła II otwarto 9 listopada 2001 roku. Łączy tereny portowe z drogą krajową nr 7 i obwodnicą południową, którą można dotrzeć do autostrady A1.
Obiekt ma 372 metrów długości i ponad 20 metrów szerokości. Konstrukcja składa się z 3 przęseł i 7 podpór. Pojazdy poruszające się po moście mają do dyspozycji 2 jezdnie, każda o szerokości 7 metrów.
Most Stągiewny został oficjalnie otwarty. Znów jak dawniej jest zwodzony WIDEO I ZDJĘCIA
Budowa przeprawy przez Martwą Wisłą trwała dwa lata. Nowatorska w skali kraju inwestycja kosztowała ponad 150 mln zł. Niemal połowa tej kwoty pochodziła z kredytu Banku Światowego.
Konstrukcja ze 100-metrowym pylonem była pierwszym w kraju mostem wantowym zaprojektowanym wyłącznie przez polskich inżynierów. Nad projektem pracowali Krzysztof Wąchalski i Jan Tadeusz Kosiedowski z zespołem z gdańskiego Biura Projektów Budownictwa Komunalnego.
Most powinien służyć bezawaryjnie ponad 100 lat, co gwarantować mają prowadzone regularnie prace serwisowe i naprawcze.