• Start
  • Wiadomości
  • Aneks podpisany. Most w Sobieszewie będzie gotowy przed wakacjami letnimi [FILM Z DRONA]

Aneks podpisany. Most w Sobieszewie będzie gotowy przed wakacjami letnimi [FILM Z DRONA]

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska podpisała aneks wydłużający termin realizacji robót do 30 kwietnia 2018 r. Jeżeli prace przebiegać będą zgodnie z założeniami, nowy most zostanie oddany do użytku w czerwcu 2018 roku.
29.12.2017
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Na nowy most czekają mieszkańcy Wyspy Sobieszewskiej i turyści

Realizowana na zlecenie Gminy Miasta Gdańska budowa mostu zwodzonego podzielona jest na trzy główne obszary. Pierwszy: obejmuje infrastrukturę zewnętrzną, czyli drogową oraz sieciowo-instalacyjną, drugi - związany jest z obsługą, czyli wykonaniem budynku sterowni odpowiedzialnej za obsługę mostu, a trzeci, najważniejszy i zarazem najtrudniejszy: obejmuje wszystkie prace prowadzone na wodzie, m.in. wykonanie podpór stałych oraz komór zawierających elementy hydrauliczne, które będą odpowiedzialne za podnoszenie części ruchomych mostu. 

Zobacz inwestycję z lotu ptaka:

Wykonanie infrastruktury zewnętrznej na wyspie przebiega bez opóźnień. Zarówno roboty związane z instalacją sieciową, jak i umacnianiem nabrzeża zostały już zakończone – z wyjątkiem obszaru, który trzeba będzie wzmocnić po demontażu starego mostu pontonowego. Roboty związane z budową nowego układu drogowego również dobiegają końca. Bez opóźnień realizowany jest również drugi obszar związany z budową sterowni.

Most na Wyspę Sobieszewską będzie gotowy w połowie 2018 r.

Najwięcej pracy wymaga obecnie realizacja trzeciego, najbardziej skomplikowanego obszaru budowy. Postęp w tym przypadku oceniany jest na około 70 proc. wykonania. Najtrudniejszym technologicznie etapem jest budowa dwóch komór znajdujących się na torze wodnym. To na nich będą osadzone sterowniki i siłowniki hydrauliczne odpowiedzialne za poruszanie elementami ruchomymi mostu. Co ważne, prac przy komorach nie można wykonywać jednocześnie. Dlatego wyznaczono tutaj trzy etapy - obecnie kończy się przygotowanie do pierwszego. W najbliższym czasie wylane zostaną ściany komory. Szacujemy, że montaż komór zakończy się pod koniec lutego, wówczas konstrukcja mostu gotowa będzie do posadowienia konstrukcji stalowej.

Najintensywniejsze prace prowadzone są obecnie na torze wodnym Martwej Wisły

Następnie na terenie budowy prowadzone będą prace wykończeniowe związane m.in. z montażem wyposażenia mostu (barierki, wpusty, dylatacje, instalacje elektryczne, teletechniczne i deszczowe na moście), a także wykonaniem robót drogowych na moście oraz ułożeniem ostatniej warstwy ścieralnej na całym odcinku drogowym. Po wykonaniu tzw. automatyki i sterowni mostu rozpocznie się przeprowadzenie prób i odbiorów mostu zwodzonego. Natomiast po udostępnieniu przejazdu przez nowy most zwodzony, wykonawca robót rozpocznie rozbiórkę starego mostu pontonowego z infrastrukturą drogową oraz przebudowę pozostałego po nim nabrzeża rzeki.

Koszt realizacji inwestycji to około 58 mln zł.

Wykonawca robót: Konsorcjum Firm: Lider- Metrostav a.s., Partner-VISTAL GDYNIA S.A.,, Partner- VISTAL INFRASTRUCTURE Sp. z o.o., Gdynia

TV

Światowa stolica bursztynu