Nowa organizacja trasy podczas weekendu polegać będzie na zamknięciu skrzyżowania po stronie wyspy Sobieszewskiej i skierowaniu ruchu objazdowego do ul. Nadwiślańskiej przez ul. Turystyczną, Tęczową, Sobieszewską i Jodową.
Od strony Gdańska ruch pojazdów zostanie skierowany objazdem przez Świbno.
Układanie ostatniej warstwy asfaltu będzie się odbywało na odcinku o długości ok. 900 m tj. na jezdni od strony Wiślinki, następnie na elementach stałych przylegających do nowo budowanego mostu, na rondzie oraz na fragmencie ulicy Nadwiślanskiej i Turystycznej. Prace rozpoczną się w sobotę, 15 września około godziny 4 rano i potrwają do godziny 23. Jeśli warunki atmosferyczne w sobotę będą niesprzyjające, prace będą się odbywały również w niedzielę, 16 września.
- Prace zaplanowane na weekend będą polegały na układaniu ostatniej warstwy (ścieralnej) mieszanki asfaltowej na jezdni. Roboty te będą wykonywane w tzw. technologii „bezszwowej”, co oznacza, że asfalt pojawi się jednocześnie na całej szerokości jezdni. Z tego powodu most zostanie całkowicie zamknięty. Dzięki zastosowaniu tej technologii prace prowadzone będą krótko i sprawnie. A w niedzielę w godzinach popołudniowych będzie można już przywrócić ruch na moście – mówi szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska Włodzimierz Bartosiewicz.
Wprowadzenie zmiany w organizacji ruchu uzależnione jest od warunków pogodowych. Jeśli te okażą się niesprzyjające, czyli pojawią się np. opady deszczu, prace przełożone zostaną na weekend następny tj. 21-23 września.
Aktualnie na budowie nowego mostu prowadzone są prace wykończeniowe oraz prace związane z uruchomieniami systemu zwodzenia. Pod koniec września planowane jest wykonywanie prób obciążeniowych. A w październiku będzie można przejechać nowym mostem. Po przekierowaniu ruchu na nowy obiekt, stary most pontonowy zostanie rozebrany.
Co powinniśmy wiedzieć o moście?
Most nad Martwą Wisłą ma zapewnić bezpieczne i stałe połączenie Wyspy Sobieszewskiej z lądem. Nowy obiekt będzie miał 173 metry długości, ze skrzydłami – 181,5 m. Jego czas otwierana wyniesie zaledwie 150 sekund, co znacznie usprawni dojazd na Wyspę Sobieszewską. Koszt inwestycji to ponad 59 mln złotych. Część kosztów pokryło Ministerstwo Infrastruktury - to ogółem 27,59 mln zł, z czego w 2016 r. prawie 16,6 mln, a w 2017 r. 10,99 mln. Wykonawcą inwestycji jest firma Metrostav.