Ul. Marynarki Polskiej jest drogą dwujezdniową, dwukierunkową. Równolegle z ulicą biegnie linia tramwajowa oraz linia kolejowa (użytkowana w ostatnich latach jedynie okazjonalnie). Ulica znajduje się w pobliżu hal produkcyjnych, obiektów biurowych oraz budynków mieszkalnych. Łączy dzielnice: Nowy Port, Letnica i Młyniska ze Śródmieściem. Dlatego na co dzień natężenie ruchu kołowego jest tu bardzo duże. Znajduje się tu także jednostronny chodnik i krótki odcinek, około 110-metrowy, drogi rowerowej. Na większości trasy ruch rowerowy odbywa się na chodniku lub jezdni.
Po zwycięstwie w głosowaniu na projekty Budżetu Obywatelskiego, w ciągu ul. Marynarki Polskiej zaprojektowano trasę rowerową o długości około 250m oraz szerokości 3m lub 3,5m. Przebiegać będzie na jezdni, oddzielonej od pasów ruchu dla pojazdów, pasem wyłączonym z ruchu o szerokości 0,5 metra oraz tzw. urządzeniami bezpieczeństwa ruchu, czyli mini azylami i słupkami.
Do tego w rejonie węzła Kliniczna zaprojektowano odcinek ścieżki rowerowej z nawierzchni bitumicznej, a przy chodniku w rejonie wspomnianego węzła rozebrany zostanie 15-metrowy mur oporowy.
Nawierzchnia drogi rowerowej, jej warstwa ścieralna, będzie miała 3cm grubości i wykonana zostanie z mastyksu grysowego w kolorze czerwonym. Pod nią ułożona zostanie 5-centymetrowa warstwa betonu asfaltowego.
Na pasie dzielącym drogę rowerową od pasa drogowego zamontowane zostaną mini azyle drogowe o wymiarach 1,5x0,5m, w rozstawie 2 metrów. Pomiędzy nimi ustawione będą słupki elastyczne PVC.
Co istotne, na tej ulicy zmniejszono w ubiegłym roku, zgodnie z regulacjami ministerialnymi, dopuszczalną prędkość pojazdów z 70km/h do 50km/h.