Choć finalistą loterii jest pan Michał, jak to często w życiu w życiu bywa, za sukcesem męża stoi żona. To właśnie ona zgłosiła do zabawy zarówno siebie, jak i męża. Los pani Niny okazał się pechowy. Zrezygnowane małżeństwo pomyślało, że drugi los też jest pusty. Nie sprawdzili go. Pan Michał telefonicznie dowiedział się o wygranej.
Oto nasza relacja z wręczenia nagród w loterii PIT:
Przekazanie głównej nagrody odbyło się przy Fontannie Neptuna. Michał Gad, który wygrał Toyotę Yaris nie krył zadowolenia, choć w jego domostwie jeden samochód już jest. Teraz małżeństwo nie będzie musiało dzielić się starym autem, ale decyzja o tym, kto będzie jeździł nowym, jeszcze nie zapadła.
- Sądzę, że będziemy z żoną zamieniać się samochodami – z radością mówi Michał Gad. - Należymy z żoną do tych osób, które szczęściu starają się pomóc. Bierzemy udział w różnych zabawach, czasem gramy w totolotka, ale to pierwsza, tak poważna wygrana w naszym życiu. Są konkursy, które wymagają wiele zachodu, a w tym przypadku wystarczyło poświęcić naprawdę chwilę. Jeszcze dziś "przetestujemy" w praktyce naszą nagrodę.
Kampania zachęcająca do rozliczania podatku w Gdańsku została przeprowadzona po raz pierwszy. Skierowana była do wszystkich, którzy w Gdańsku mieszkają, żyją i pracują. W zabawie nie było istotne, czy dana osoba ma gdański meldunek. By wziąć udział w loterii trzeba było podać adres zamieszkania, nie zameldowania. Warunek, który musiał spełnić każdy uczestnik zabawy, to poświadczenie, że jest osobą pełnoletnią.
Kampania prowadzona była w dwóch etapach. Pierwszy miał na celu uświadomienie mieszkańcom Gdańska, że rozliczając podatki w naszym mieście, korzystają wszyscy, którzy tu żyją. Odprowadzanie podatków w Gdańsku, to więcej pieniędzy na baseny, boiska, nowoczesne autobusy i tramwaje, dodatkowe miejsca żłobkach i przedszkolach czy nowe chodniki i lepiej oświetlone miasto.
W drugim etapie miasto zachęcało „nowych” i „starych” podatników do udziału w loterii. Do wygrania były 42 nagrody, a wśród nich Toyota Yaris Hybrid w wersji premium, rowery miejskie, konsole i drobny sprzęt AGD.
Kampania w liczbach:
-
14 801 gdańszczan zarejestrowanych w loterii
-
17 000 ulotek dystrybuowanych mieszkańcom
-
3000 gadżetów dystrybuowanych m.in. gdańszczanom, którzy zrejestrowali się w l loterii na terenie centrów handlowych
-
1444 plakatów w komunikacji publicznej, wiatach przystankowych i wspólnotach mieszkaniowych
-
240 spotów radiowych
-
41 dni funkcjonowania stoiska informacyjno-rejestracyjnego w największych centrach handlowych
-
5tygodni kampanii w siłowniach
-
4 tygodnie kampanii w kinach
-
4 wizyty z punktem informacyjno-rejestracyjnym w gdańskich centrach biznesowych
Podczas wręczenia nagrody głównej w loterii „PIT w Gdańsku. Się opłaca” Aleksandra Dulkiewicz – zastępca prezydenta Gdańska zapowiedziała, że miasto będzie kontynuować tę formę premiowania gdańskich podatników.
Zobacz galerię zdjęć z wręczenia nagród: