W ubiegłym tygodniu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wysłała do dziennika urzędowego Unii Europejskiej dokumenty przetargowe dotyczące pierwszego etapu inwestycji. Przetarg ukaże się na platformie przetargowej DRMG w najbliższych dniach. Zgodnie z zawartymi w nim zapisami, prace powinny zakończyć do końca 2020 r.
W jaki sposób podzielono realizację tzw. Nowej Warszawskiej?
I etap - skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką
W tym etapie przebudowane zostanie skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką, które uwzględni nie tylko budowę torów tramwajowych na tym odcinku, ale także jezdni i ścieżki rowerowej. Wybudowany zostanie też przystanek przy ul. Łódzkiej. Jeśli procedura przetargowa przebiegać będzie bez zakłóceń, zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec 2020 r.
II etap - dokończenie trasy tramwajowej z pętlą przy skrzyżowaniu ulic Jabłoniowej i Adamowicza
Co ważne, planowane są już działania związane z drugim etapem, obejmującym pozostałe dwa odcinki linii tramwajowej, od przystanku przy ul. Łódzkiej do pętli Jabłoniowa/ al. Pawła Adamowicza. Ogłoszenie postępowania dla tej części inwestycji planowane jest w drugiej połowie roku. Z kolei realizacja powinna zakończyć się do grudnia 2021 r.
Nowa Warszawska. Jest decyzja w sprawie trasy tramwajowej - budowa w dwóch etapach
Cała, zaplanowana nowa linia tramwajowa będzie miała długość około 2 km. Przystanki dla pasażerów zaplanowano w pobliżu skrzyżowania z także planowaną ul. Unruga, ul. Piotrkowską i al. Havla. Wzdłuż torowiska będzie można poruszać się rowerem. W ciągu ul. Nowej Warszawskiej, przy torach, powstanie bowiem ścieżka rowerowa i chodnik dla pieszych. Dla potrzeb obsługi torowiska, powstanie także tzw. droga technologiczna.
Budowa Nowej Warszawskiej. Osiem firm zainteresowanych realizacją tej inwestycji
Budowa Nowej Warszawskiej jest jednym z elementów programu Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IV A, który jest współfinansowany z funduszy unijnych. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020.