4 stycznia prowadzący projekt MEVO Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia Sopot poinformował, że firm Nextbike Polska SA w restrukturyzacji odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej w postępowaniu na nowe Mevo. Nowy przetarg wygrała firma City Bike Global. Było to już czwarte odwołanie do KIO spółki powiązanej z poprzednim operatorem MEVO. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji brał udział w postępowaniu na nowe MEVO, ale ostatecznie nie złożył swojej oferty.
Stawką trwającego 1,5 roku postępowania przetargowego było zarządzanie przez 6 lat flotą 4099 rowerów w 16 gminach czwartej największej metropolii w Polsce. Ponad 3 tysiące z nich będą posiadały napęd elektryczny. C
W piątek 21 stycznia rzeczniczka OMGGS Alicja Alicja Mogird poinformowała, że jest decyzja KIO. Krajowa Izba Odwoławcza w całości odrzuciła odwołanie firmy Nextbike Polska SA w restrukturyzacji. Oznacza to, że nie ma już prawnych przeszkód i możliwe jest podpisanie umowy na nowe MEVO ze zwycięzcą przetargu firmą City Bike Global.
Z trzech firm, biorących udział w trwającym 1,5 roku postępowaniu dot. nowego MEVO, oferty złożyły dwie. Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) złożyło ofertę na kwotę 365 mln zł, a firma City Bike Global SA (CBG) z podwykonawcą Geovelo ze Szczecina na kwotę 159 mln zł.
Po zbadaniu ofert, analizach ekspertów i prawników, a także po pozytywnej opinii biegłego rzeczoznawcy, komisja przetargowa zdecydowała 24 grudnia 2021 roku o wyborze spółki City Bike Global SA. Hiszpańska spółka zarządza ponad 30 tysiącami rowerów w Finlandii (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere), Szwecji (Sztokholm - uruchomienie w marcu 2022 r., 5100 rowerów elektrycznych), Francji (Clermont-Ferrand) i Peru (Lima), a obecnie uczestniczy w publicznych przetargach rowerowych m.in. na Śląsku, w Marsylii (Francja), Cote Basque (Francja), Oulu (Finlandia) i Surco oraz Surquillo (Peru).