420 metrów wygody i bezpieczeństwa
Z chodnika, którego brakowało na tej ulicy, korzystać będą od września zapewne uczniowie pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 82. Zbudowano go wzdłuż ul. Radarowej, na długości 422 metrów. Rozpoczyna się przed skrzyżowaniem z ul. Zenitową - w miejscu, gdzie kończył się istniejący już chodnik, a kończy za skrzyżowaniem z ulicą Astronautów. Szerokość chodnika wynosi 2,1 metra. Jego nawierzchnia wykonana została z szarej płytki betonowej o wymiarach 30x30 cm.
Co istotne, realizacja tej inwestycji do łatwych nie należała - dotychczasowa szerokość ulicy uniemożliwiała budowę bezpiecznego chodnika - nie było na niego miejsca. Miasto musiało porozumieć się w tej kwestii z okolicznymi właścicielami działek. Uregulowanie formalności trwało dość długo, ale udało się je pozytywnie zakończyć.
Solidne betonowanie przy ul. Elbląskiej. Powstają filary nowej estakady
Jezdnia wymagała remontu
W ramach inwestycji modernizację przeszła też jezdnia, na której od dłuższego czasu pojawiały się kolejne spękania i szczeliny. Wymienić trzeba było całą konstrukcję nawierzchni jezdni. Nowa wykonana została z betonu asfaltowego. Warstwę ścieralną stanowi mastyks grysowy. Na całym wyremontowanym odcinku wyregulowano też istniejące zjazdy, dojścia i utwardzenia przylegające bezpośrednio do jezdni.
Spacery przyrodnicze w lipcu: pięć propozycji i nie płacisz
Jesion pensylwański i sosna czarna
W ramach przebudowy układu drogowego nasadzono także nowe drzewa i krzewy. Przy chodniku przebiegają natomiast rowy infiltracyjne (pełniące rolę odwodnieniową), które obsadzono roślinami hydrofitowymi oraz drzewami dobrze znoszącymi okresowe zalewanie. Zasadzonych zostało kilkanaście sztuk sosny czarnej oraz jesiona pensylwańskiego.
Ulica Radarowa to droga gminna. Łączy część dzielnicy Matarnia, nazywaną Klukowem, z ul. Słowackiego. “Obsługuje” ona głównie ruch samochodowy okolicznych mieszkańców. Na odcinku objętym modernizacją, ulica Radarowa posiadała dotąd nawierzchnię mineralno-bitumiczną o przekroju drogowym 1x2. Szerokość jezdni to około 5,5m.
Wykonawcą robót jest firma Strabag, a ich koszt to blisko 3,3 mln złotych. Koniec wszystkich prac nastąpi w lipcu 2025 r.