W piątek, 20 marca, Departament Logistyki Rozgrywek Ekstraklasy S.A. zdecydował, że "w związku z aktualną sytuacją związaną z wprowadzonym stanem zagrożenia epidemicznego i wynikającym z tego przedłużającym się brakiem możliwości kontynuacji rozgrywek w zaplanowanym pierwotnie okresie, mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy zostają odwołane do 26 kwietnia 2020 r. włącznie."
Z kolei UEFA trzy dni wcześniej - we wtorek, 17 marca - poinformowała, że jeśli sytuacja pozwoli, zostaną podjęte maksymalne wysiłki, aby wszystkie rozgrywki w ligach krajowych oraz europejskich pucharach zostały ukończone do 30 czerwca 2020 roku.
Ostatni mecz, jaki Lechia rozegrała przed przymusową przerwą, to ćwierćfinał Pucharu Polski z Piastem Gliwice u siebie, ale przy pustych trybunach. Odwołane zostały m.in. derby Trójmiasta z Arką Gdynia.
Lechia oddaje pieniądze kibicom, którzy zakupili bilety na spotkania z Piastem oraz Arką Gdynia, który miał się odbyć 15 marca na Stadionie Energa Gdańsk
Kibice mogą pomóc
Dziś nie wiadomo jeszcze kiedy rozgrywki PKO Ekstraklasy zostaną wznowione oraz jak będzie wyglądać ewentualny terminarz i czy uda się rozegrać wszystkie mecze.
W tej trudnej sytuacji klub Lechia wyszedł z prośbą do kibiców biało-zielonych i rozpoczął akcję #ZapełniamyStadion.
Na czym polega?
Każdy kibic może wykupić dowolną liczbę wirtualnych miejsc na Stadionie Energa Gdańsk. W ten sposób wspiera klub, a jednocześnie otrzymuje voucher, który będzie mógł wymienić na bilet na dowolny mecz w tym lub przyszłym sezonie:
1. Cena każdego wirtualnego biletu to 10 zł.
2. Wirtualny bilet posiada kod voucherowy.
3. Do zakupu nie potrzeba podawać żadnych danych osobowych.
4. Kod będzie upoważniał do 100% zniżki na zakup biletu na dowolnie wybrany mecz w sezonie 2020/2021 (dotyczy trybun zwykłych) lub jeszcze w sezonie bieżącym (jeśli decyzją Ekstraklasa S.A. rozgrywki będą kontynuowane, a stadiony zostaną otwarte)
5. Zakup wirtualnego biletu możliwa jest tylko i wyłącznie w kanale internetowym oraz w aplikacji BILETY LECHIA
Klub przygotował 40 tys. wirtualnych biletów. Na razie sprzedano 3 tys miejsc (stan na 22 marca, godz. 18.00).