• Start
  • Wiadomości
  • Koronawirus. Promy do Szwecji zgodnie z rozkładami. Dokładne kontrole pasażerów

Koronawirus. Promy do Szwecji zgodnie z rozkładami. Dokładne kontrole pasażerów

Rygory związane ze stanem zagrożenia epidemiologicznego w mniejszym stopniu dotyczą ruchu morskiego. Wszystkie promy kursują zgodnie z rozkładami. Jednak ich pasażerowie podlegają takim samym obostrzeniom jak przy przekraczaniu granicy w inny sposób.
15.03.2020
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Promy Polferries (na zdjęciu jednostka Nova Star) podobnie jak promy Stena Line kursują do Szwecji zgodnie z rozkładami
Promy Polferries (na zdjęciu jednostka Nova Star) podobnie jak promy Stena Line kursują do Szwecji zgodnie z rozkładami
Polferries

Ustały regularne zagraniczne połączenia lotnicze z Polską, jak działa lotnisko w Gdańsku?

 

Inaczej niż w przypadku międzynarodowego ruchu kolejowego i lotniczego, ruch morski pozostaje dozwolony a armatorzy zdecydowali się go kontynuować, mimo mniejszej liczby pasażerów i ogólnym ograniczeniom w podróżowaniu. Zarówno jednostki Polferries jak i Stena Line kursują rozkładowo.

Po przybyciu promów do Polski odbywają się graniczne kontrole sanitarne pasażerów wjeżdżających i wchodzących na terytorium Polski. Przeprowadzana przez polskie służby państwowe pod nadzorem Straży Granicznej kontrola polega na zmierzeniu temperatury oraz odebraniu wypełnionej Karty Pasażera.

 

Polferries (linia z Gdańska do Nynashamn)

Armator, w celu zwiększenia bezpieczeństwa wprowadził procedury polegające między innymi na mierzeniu temperatury wszystkich wchodzących osób na pokład promu zarówno w Szwecji, jak i w Polsce. Zapowiedziano, że pasażerowie z objawami gorączki oraz podejrzeniem choroby nie będą wpuszczani na prom i każdorazowo taki przypadek będzie zgłaszany do odpowiednich służb. Jednocześnie zniesiono opłaty manipulacyjne za zmiany w rezerwacjach.

 

Stena Line (linia z Gdyni do Karlskrony)

Podobne zasady obowiązują także na promach Stena Line (linia z Gdyni do Karlskrony). Armator informuje ponadto, że ze względu na zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa, wprowadził obowiązek posiadania miejsca w kabinie dla każdego pasażera zarówno w rejsach dziennych i nocnych. Zmiany w rezerwacjach do 30 kwietnia są zwolnione z opłat.

 

Zasady ruchu statków towarowych

Zbliżone zasady dotyczą także ruchu towarowego i jednostek wpływających do polskich stoczni, np. na remonty. W takim wypadku agent awizuje statek na wejście do portu i podaje stan załogi. Z listy załogi wynika kiedy i w jakich portach jej członkowie byli wcześniej. Po wejściu do portu na statek wchodzą funkcjonariusze Straży Granicznej i Straży Pożarnej w celu sprawdzenia stanu zdrowia załogi m.in. wykonania pomiaru temperatury. Mogą zostać wydane dalsze zakazy, takie jak zakaz zejścia ze statku dla członków załogi i pomiar temperatury w kolejnych dniach. Decyzje w tej kwestii należą do Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Straży Granicznej.

 

TV

Trzeci mikrolas w Gdańsku. Wspólne sadzenie w Pieckach - Migowie