Ustały regularne zagraniczne połączenia lotnicze z Polską, jak działa lotnisko w Gdańsku?
Inaczej niż w przypadku międzynarodowego ruchu kolejowego i lotniczego, ruch morski pozostaje dozwolony a armatorzy zdecydowali się go kontynuować, mimo mniejszej liczby pasażerów i ogólnym ograniczeniom w podróżowaniu. Zarówno jednostki Polferries jak i Stena Line kursują rozkładowo.
Po przybyciu promów do Polski odbywają się graniczne kontrole sanitarne pasażerów wjeżdżających i wchodzących na terytorium Polski. Przeprowadzana przez polskie służby państwowe pod nadzorem Straży Granicznej kontrola polega na zmierzeniu temperatury oraz odebraniu wypełnionej Karty Pasażera.
Polferries (linia z Gdańska do Nynashamn)
Armator, w celu zwiększenia bezpieczeństwa wprowadził procedury polegające między innymi na mierzeniu temperatury wszystkich wchodzących osób na pokład promu zarówno w Szwecji, jak i w Polsce. Zapowiedziano, że pasażerowie z objawami gorączki oraz podejrzeniem choroby nie będą wpuszczani na prom i każdorazowo taki przypadek będzie zgłaszany do odpowiednich służb. Jednocześnie zniesiono opłaty manipulacyjne za zmiany w rezerwacjach.
Stena Line (linia z Gdyni do Karlskrony)
Podobne zasady obowiązują także na promach Stena Line (linia z Gdyni do Karlskrony). Armator informuje ponadto, że ze względu na zapobieganie rozprzestrzenianiu się koronawirusa, wprowadził obowiązek posiadania miejsca w kabinie dla każdego pasażera zarówno w rejsach dziennych i nocnych. Zmiany w rezerwacjach do 30 kwietnia są zwolnione z opłat.
Zasady ruchu statków towarowych
Zbliżone zasady dotyczą także ruchu towarowego i jednostek wpływających do polskich stoczni, np. na remonty. W takim wypadku agent awizuje statek na wejście do portu i podaje stan załogi. Z listy załogi wynika kiedy i w jakich portach jej członkowie byli wcześniej. Po wejściu do portu na statek wchodzą funkcjonariusze Straży Granicznej i Straży Pożarnej w celu sprawdzenia stanu zdrowia załogi m.in. wykonania pomiaru temperatury. Mogą zostać wydane dalsze zakazy, takie jak zakaz zejścia ze statku dla członków załogi i pomiar temperatury w kolejnych dniach. Decyzje w tej kwestii należą do Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Straży Granicznej.