W trosce o gdańszczanki i gdańszczan, którzy w czasie trwania zagrożenia epidemicznego wywołanego wirusem SARS-CoV-2 potrzebują wsparcia, Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie uruchomił specjalny numer telefonu.
Jak działa nr 500 218 337
Na ten telefon może zadzwonić każdy, kto potrzebuje pomocy w tym trudnym okresie. Numer jest czynny całodobowo.
Zaangażowanych w obsługę numeru "500" jest pięcioro pracowników MOPR-u, którzy w godzinach 8:00-21:00, w trybie zmianowym, odbierają telefony.
W godzinach nocnych, tj. 21:00-8:00, telefon jest obsługiwany przez pracowników Gdańskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej.
- Zadzwonić może każdy, kto doświadcza trudności związanych z odbywaną kwarantanną lub ma problem z wyjściem z domu. - Staramy się tak pokierować osoby dzwoniące, aby uzyskały to, czego w danym czasie potrzebują, tj. żywność, wykupienie leków, ciepły posiłek - mówi Magdalena Gołaszewska, korodynatorka numeru „500”. - Ostatnie doświadczenia pokazują, że najczęściej dzwonią do nas osoby, które przebywają na kwarantannie i potrzebują żywności. Są to osoby, które zaskoczyła dynamicznie zmieniająca się sytuacja w Polsce, związana z zagrożeniem epidemicznym i zastosowanymi środkami ostrożności. Kontaktują się też z nami osoby starsze, przewlekle chorujące, które stosując się do zaleceń nie wychodzą z domu. Zazwyczaj zgłaszają potrzeby związane z dostarczeniem żywności lub wykupieniem niezbędnych lekarstw.
Osoby dzwoniące pod numer „500” proszone są o podanie imienia, nazwiska, adresu zamieszkania. Te dane są potrzebne do zweryfikowania potrzeb i udzielenia niezbędnej pomocy.
Aby uzyskać pomoc można również wysłać mail na adres: wsparcie@mopr.gda.pl