Co istotne, gdańskie autobusy i tramwaje są regularnie myte, każdego dnia, od wielu lat. To standardowa procedura. Panująca pandemia koronawirusa nie miała wpływu na wprowadzenie takich działań.
Sprzątaniem pojazdów zarządzanych przez miejską spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje zajmuje się zewnętrzna firma. Codziennie, za pomocą środków dezynfekujących, pracownicy (obecnie zakładający dodatkowo maseczki na twarz) czyszczą dokładnie wszystkie poręcze, uchwyty i przyciski, z których korzystają podczas przejazdów pasażerowie. Standardowo sprzątane są również krzesełka, szyby i obudowa pojazdów.
Standardowe sprzątanie po zakończonej trasie prowadzone jest także w pojazdach zewnętrznych firm transportowych, które realizują kursy na miejskich liniach na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ Z MYCIA POJAZDÓW KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
W ramach działań profilaktycznych wobec koronawirusa, decyzją Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego, od 6 marca - do odwołania - we wszystkich pojazdach miejskich, na każdym przystanku gdzie wysiadają bądź wsiadają pasażerowie, otwierane są wszystkie drzwi. Robią to zdalnie kierowcy i motorniczowie. Jednocześnie wyłączono przyciski dedykowane pasażerom, którzy korzystali z nich chcąc otworzyć drzwi danego pojazdu.
Zawieszona została również sprzedaż biletów komunikacji miejskiej w autobusach i tramwajach. Pasażerowie muszą zaopatrzyć się w bilety jednorazowe w kasach ZTM, kioskach bądź biletomatach.
CZYTAJ TAKŻE:
Punkty Obsługi Klienta ZTM w Gdańsku nieczynne od poniedziałku, 16 marca, do odwołania
Pamiętaj: komunikacja miejska jeździ rzadziej - jak w ferie