Całość prac na moście wantowym została podzielona na pięć etapów. Pierwsze dwa to konserwacja rur osłonowych na pomoście i pylonie. Wymagają one wykonania nowych stałych połączeń, które uległy zużyciu w wyniku pracy mostu (odkształceń i drgań). Nowe połączenia zapewnią ciągłość osłony wanty i zabezpieczą ją przed czynnikami zewnętrznymi. Pracami, które prowadzone będą na wysokościach przy połączeniach rur z pylonem, zajmą się wykwalifikowani alpiniści.
Kolejnymi etapami będą naprawa zarysowań pylonu w strefie zakotwień, a także wykonanie uszczelnień zakotwień want. Ubytki uzupełnione zostaną specjalnym materiałem do izolacji, który zabezpieczy zakotwienia przed dostawaniem się wody.
Ostatni etap robót to konserwacja wózka rewizyjnego. To specjalna konstrukcja jezdna, znajdująca się pod pomostem, która umożliwia inspekcję oraz wykonywanie prac konserwacyjnych spodniej części pomostu. W wózku wymienione zostaną hamulce, poprawione zostanie jego odwodnienie, wykonana zostanie także nowa powłoka antykorozyjna konstrukcji.
Prace zwiększą trwałość całego mostu, co wpłynie korzystnie na jego dalszą eksploatację. Ponadto, dzięki konserwacji poszczególnych elementów, most zachowa estetyczny wygląd.
Realizacja poszczególnych etapów prac wymagać będzie zmiany organizacji ruchu na moście.
Odcinki jezdni będą zawężane do jednego pasa ruchu w obu kierunkach.
Wyłączenia poszczególnych fragmentów odbywać się będą w miarę postępu robót.
Mimo zawężeń jezdni przez cały okres prac most pozostanie przejezdny w obie strony.