- Budowa bezkolizyjnego przejścia przez główna linię kolejową na Oruni to konieczność. Od lat zabiegamy o jego powstanie. Działania te prowadzimy w porozumieniu z Polskimi Liniami Kolejowymi, dlatego, że przejazd ten stanowi jeden z elementów większego pakietu inwestycji, który ma zwiększyć bezpieczeństwo i komfort mieszkańców - mówi prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
W poniedziałek, 12 marca, została podpisana umowa na opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65. Koncepcja dotyczyć będzie budowy bezkolizyjnych przekroczeń głównej linii kolejowej w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej. Zgodnie z założeniem, oba projekty realizowane będą równocześnie.
Przetarg wygrała firma Transprojekt Gdański Sp. z o.o. Umowa opiewa na niemal 1,5 mln złotych. Zgodnie z założeniem dokumentacja ma być gotowa do końca 2019 roku.
Przedmiot zamówienia składa się z dwóch etapów:
1) ETAP I obejmujący swoim zakresem:
- Opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy bezkolizyjnego przekroczenia magistrali kolejowej E-65 - wiadukt drogowy w okolicy ul. Sandomierskiej
- Opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy bezkolizyjnego przekroczenia magistrali kolejowej E-65 - wiadukt kolejowy w ul. Równej
2) ETAP II obejmujący swoim zakresem:
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy bezkolizyjnego przekroczenia magistrali kolejowej E-65 w okolicy ul. Sandomierskiej w Gdańsku;
- Opracowanie dokumentacji środowiskowej dla budowy bezkolizyjnego przekroczenia magistrali kolejowej E-65 w okolicy ul. Sandomierskiej w Gdańsku;
- Opracowanie dokumentacji aplikacyjnej dla budowy bezkolizyjnego przekroczenia magistrali kolejowej E-65 w okolicy ul. Sandomierskiejw Gdańsku (opracowanie wniosku aplikacyjnego wraz ze Studium Wykonalności oraz innymi niezbędnymi załącznikami).
Lokalizacja istniejących przejazdów oraz przejść przez tory kolejowe w dzielnicy Orunia
Lokalizacja analizowanych bezkolizyjnych przejazdów przez tory kolejowe w dzielnicy Orunia - etap I
Lokalizacja analizowanych bezkolizyjnych przejazdów przez tory kolejowe w dzielnicy Orunia - etap II i III W1
Lokalizacja analizowanych bezkolizyjnych przejazdów przez tory kolejowe w dzielnicy Orunia - etap II W2
Współpraca: Olimpia Schneider