Napis "Stocznia Gdańska" odnowiony. Wygląda tak, jak w 1974 roku, kiedy powstał
Wyłącznie dotyczy fragmentu kładki od strony al. Zwycięstwa do schodów przy ul. Kolejowej. Ograniczenie ruchu pieszych na kładce podyktowane jest stanem technicznym obiektu.
Pozostała część od strony ul. Jana z Kolna wraz z zejściem na peron kolejki SKM Gdańsk Stocznia pozostaną dostępne dla ruchu pieszego. Ta część kładki była remontowana w 2017 r.
Alternatywą dla wyłączonego fragmentu kładki będzie wiadukt Brama Oliwska. Dostać się nim można z al. Zwycięstwa do przystanków tramwajowych przy ul. Jana z Kolna, do Stoczni Gdańskiej i Europejskiego Centrum Solidarności oraz Młodego Miasta.
Miasto Gdańsk od kilku lat stara się o poprawę stanu technicznego obiektu
Przygotowana na zlecenie GZDiZ dokumentacja remontu, pomimo wielu starań, nie uzyskała uzgodnienia administratora terenu kolejowego znajdującego się pod częścią kładki. Tym samym Miasto zmuszone zostało do opracowania dokumentacji przebudowy istniejącego obiektu uwzględniającego warunki PKP PLK między innymi wymuszające zmianę parametrów skrajni w obszarze torów kolejowych oraz likwidację części podpór w międzytorzu.
Dokumentacja przebudowy zlecona została, wyłonionemu w drodze postępowania przetargowego Wykonawcy, który na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska od 2021 r. opracowuje dokumentację projektową na przebudowę kładki dla pieszych nad torami kolejowymi przy przystanku SKM Gdańsk Stocznia oraz ul. Jana z Kolna w Gdańsku. Procedury pozyskiwania stosownych pozwoleń i decyzji w tym również zezwalających na wykonywanie prac budowlanych przy obiekcie zabytkowym, okazują się być długotrwale i skomplikowane.
Niezwłocznie po uzyskaniu wszystkich niezbędnych decyzji uruchomione zostanie postępowanie na przebudowę obiektu. Miasto na realizację zadania musi zabezpieczyć środki własne w związku z odmową dofinansowania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.