Co udało się już zrobić?
Jak informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, wykonano już duży zakres zaplanowanych prac.
- Przeprowadzono demontaż chodników, sfrezowano nawierzchnię i wykonano naprawy kanalizacji deszczowej. Obecnie prace koncentrują się na wykonaniu izolacji i wzmocnieniu konstrukcji mostu - wylicza Aneta Niezgoda.
Dobremu tempu prac sprzyja zapewne pogoda, ale też i doświadczenie firmy.
Prace remontowe mostu Popielnego mają potrwać do końca bieżącego roku. W najbliższych tygodniach wzmacniane będą elementy nośne konstrukcji obiektu oraz podłoże w rejonie przyczółków. W tym czasie przebudowane zostaną również skarpy i naprawione powierzchnie betonowe obiektu. W ramach inwestycji wymieniony zostanie też system odwodnienia, a zniszczone balustrady zostaną zastąpione nowymi, bezpiecznymi i estetycznymi. Ostatnim etapem robót, prawdopodobnie na przełomie listopada i grudnia, będzie ułożenie nowej nawierzchni jezdni i chodników.
Kolejny odcinek ekostrady przy al. Armii Krajowej. W środę spotkanie
Most dostępny dla pieszych i rowerzystów
Piesi i rowerzyści mogą korzystać z mostu Popielnego przez cały czas trwania remontu. Dla kierowców przygotowano natomiast objazdy: od strony ul. Okopowej przez Toruńską, Żabi Kruk i Podwalem Przedmiejskim, a od Kamiennej Grobli przez Toruńską, Chmielną oraz Podwalem Przedmiejskim.
Koszt realizacji prac remontowych wynosi ponad 2 mln złotych. Wykonuje je firma Budowlano-Drogowa MTM. Planowane otwarcie mostu, a tym samym przywrócenie stałych tras autobusów miejskich, planowane jest na grudzień 2025 r.
Trwa remont Hali Targowej. Co się dzieje we wnętrzu zabytku?
Prawie 400 lat służy mieszkańcom
Most Popielny istnieje od XVII wieku. Pierwszą, drewnianą konstrukcję wzniesiono w 1643 roku. Nazwa mostu wzięła się od znajdującego się tu przed laty Dworu Popielnego, w którym składowano i urzędowo sprawdzano jakość i wagę produktów pochodzenia leśnego, takich jak potaż czy wajdaż, niezbędnych m.in. do produkcji szkła i mydła, do farbowania tkanin, odgrywających wówczas dużą rolę w gdańskim handlu.
W 1895 roku obiekt został przebudowany na konstrukcję stalową. Obecnie jest on stalowo-żelbetowy. W czasie II wojny światowej został lekko uszkodzony i do 1948 roku był jedynym szlakiem komunikacyjnym łączącym centrum Gdańska z Dolnym Miastem, Stogami i trasą w kierunku Warszawy.
Park Południowy. Jest umowa na projekt