Co jest, a co nie jest mile widziane w Gdańsku?
Celem miejskiej kampanii informacyjnej jest uświadomienie turystkom i turystom, jakie zachowania są lub nie są mile widziane w naszej przestrzeni publicznej. Miasto prosi m.in. o nieśmiecenie, o to, by nie zdejmować z siebie odzieży w czasie upału (chyba, że przebywa się na plaży), przestrzeganie ciszy nocnej, prawidłowe parkowanie czy szanowanie zabytków. Wielu z nas zdarzają się gafy lub wpadki, dlatego kampania - dzięki zabawnym grafikom - przypomina, iż powinniśmy zachować poczucie humoru i dystans, ale jednocześnie być uważnym na potrzeby innych i otaczającą nas przestrzeń.
Wielkimi krokami nadchodzi 764. Jarmark św. Dominika
- Mam z Gdańska bardzo dobre wspomnienia i zawsze chętnie wpadam w odwiedziny, kiedy jestem nad morzem. Tym bardziej się ucieszyłem, gdy jedno z moich ulubionych miast zaproponowało mi współpracę. Super zabawą było rysowanie i wymyślanie tekstów do ikonek informacyjnych dla turystów - przyznaje Andrzej Milewski. - Teraz będą one nie tylko informować, ale też, mam nadzieję, wywoływać uśmiech. Jestem bardzo ciekaw reakcji gdańszczan na te projekty.
Najpierw miejskie słupy, potem internet
Kampania w pierwszej odsłonie realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu.
KULTURA ULICZNA PO GDAŃSKU to mini kampania w ramach miejskiej akcji GDAŃSK.MIASTO, KTÓRE DZIAŁA zaplanowanej na dwa lata.
Oprac. KG