• Start
  • Wiadomości
  • Golizna to nie problem? Ruszyła kampania promująca dobre zachowania

"Nie świeć" golizną w mieście - ruszyła kampania promująca dobre zachowania

Nie krzycz w nocy, płoszysz syreny, a goła klata jest mile widziana tylko u Neptuna - ruszyła mini kampania pod hasłem: KULTURA ULICZNA PO GDAŃSKU. Zasady miejskiej etykiety prezentowane są gościom odwiedzającym Gdańsk zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Dzięki współpracy z rysownikiem Andrzejem Milewskim, znanym jako andrzejrysuje, temat został potraktowany z przymrużeniem oka.
19.07.2024
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
na zdjęciu miejski słup ogłoszeniowy, na nim biało czerwony plakat, w tle fragment ceglanego budynku, widać też trawnik i drzewa
Ruszyła nowa miejska kampania
Fot. Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

Co jest, a co nie jest mile widziane w Gdańsku?

Celem miejskiej kampanii informacyjnej jest uświadomienie turystkom i turystom, jakie zachowania są lub nie są mile widziane w naszej przestrzeni publicznej. Miasto prosi m.in. o nieśmiecenie, o to, by nie zdejmować z siebie odzieży w czasie upału (chyba, że przebywa się na plaży), przestrzeganie ciszy nocnej, prawidłowe parkowanie czy szanowanie zabytków. Wielu z nas zdarzają się gafy lub wpadki, dlatego kampania - dzięki zabawnym grafikom - przypomina, iż powinniśmy zachować poczucie humoru i dystans, ale jednocześnie być uważnym na potrzeby innych i otaczającą nas przestrzeń.

Wielkimi krokami nadchodzi 764. Jarmark św. Dominika

- Mam z Gdańska bardzo dobre wspomnienia i zawsze chętnie wpadam w odwiedziny, kiedy jestem nad morzem. Tym bardziej się ucieszyłem, gdy jedno z moich ulubionych miast zaproponowało mi współpracę. Super zabawą było rysowanie i wymyślanie tekstów do ikonek informacyjnych dla turystów - przyznaje Andrzej Milewski. - Teraz będą one nie tylko informować, ale też, mam nadzieję, wywoływać uśmiech. Jestem bardzo ciekaw reakcji gdańszczan na te projekty.

Mat. Urząd Miejski w Gdańsku

Najpierw miejskie słupy, potem internet

Kampania w pierwszej odsłonie realizowana jest w postaci plakatów na miejskich słupach, w dalszych etapach przeniesie się do internetu.

KULTURA ULICZNA PO GDAŃSKU to mini kampania w ramach miejskiej akcji GDAŃSK.MIASTO, KTÓRE DZIAŁA zaplanowanej na dwa lata.

Oprac. KG

Mat. Urząd Miejski w Gdańsku

TV

Grand Prix Jarmarku Bożonarodzeniowego 2024 przyznane