• Start
  • Wiadomości
  • Gdańskie TOFU Studio „od Memlinga” zauważone i nagrodzone w USA

Gdańskie TOFU Studio „od Memlinga” zauważone i nagrodzone w USA

Kalendarz „Roboty” przygotowany charytatywnie przez gdańskie TOFU Studio dla łódzkiej Fundacji „Krwinka”, pomagającej dzieciom z chorobami nowotworowymi, został nagrodzony na międzynarodowym, prestiżowym konkursie HOW International Design Awards w USA. To kolejny sukces zespołu z Gdańska, który przygotował m.in. głośną „złotą kampanię” promującą „Sąd ostateczny” Hansa Memlinga.
07.04.2018
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Nagrodzony w USA projekt kalendarza przygotowanego przez gdańskie studio dla Fundacji 'Krwinka

Amerykański prestiżowy konkurs HOW International Design Awards organizowany jest co roku - honoruje i wyróżnia zgłoszenia projektantów z całego świata.

W tegorocznej edycji znalazł się polski, i to gdański akcent! Projekt stworzony przez wrzeszczańskie TOFU Studio został zauważony i nagrodzony, jako jedna z 294. zwycięskich prac, wybranych z ponad 1400. zgłoszeń nadesłanych z całego świata.

Pomysły oceniał zespół redakcyjny i projektowy magazynu „HOW Design” oraz goście specjalni z agencji kreatywnych i biur projektowych: Pum Lefebure (Design Army), Leland Maschmeyer (Chobani), Su Mathews Hale (Lippincott), Brian Collins (COLLINS) i Vanessa Foley.

Wyróżnione prace można póki co można obejrzeć online na stronie HOWDesign.com, a wiosną 2018 r. zostaną zaprezentowane w drukowanym wydaniu magazynu „HOW Design”.

Założony w 1985 roku magazyn jest dwumiesięcznikiem dla branży kreatywnej z Cincinnati w stanie Ohio.


Czym zagraniczne jury zachwyciło gdańskie TOFU Studio? Kalendarzem „Roboty 2017”, stworzonym dla Fundacji „Krwinka” z Łodzi, pomagającej dzieciom z chorobami nowotworowymi. To coroczna inicjatywa studia z Wrzeszcza - jej celem jest charytatywne wspieranie wizerunkowe działań wybranej przez siebie fundacji.

Kalendarz jest ścienny, wieloplanszowy, z autorskimi kolorowymi ilustracjami, których tematyką przewodnią są roboty. Poza planszami przypisanymi konkretnym miesiącom, każda z kart kalendarza ma również formę kolorowanki, do której dołączone są kredki.

W ramach projektu TOFU Studio przygotowało również wersję internetową kalendarza - wszystkie ilustracje można bezpłatnie pobrać, wydrukować je i pokolorować.


Ponadto zespół przekazał bezpłatnie pakiety wydrukowanych kart z ilustracjami do kolorowania wybranym szkołom podstawowym i przedszkolom, do wykorzystania w ramach zajęć plastycznych.

To nie pierwsze wyróżnienie za „Roboty” - praca zdobyła aż osiem innych nagród i wyróżnień, w tym najważniejszą w dziedzinie projektowania, nazywaną „Oscarem Designu”: The Red Dot Award: Communication Design.

Nie jest to także pierwszy projekt charytatywny przygotowany przez TOFU Studio - podobne inicjatywy zrealizowało dla Fundacji Hospicyjnej, Pomorskiego Hospicjum dla Dzieci czy warszawskiej Fundacji „Zdążyć z Pomocą”. Podobnie jak w przypadku „Robotów”, także i tamte prace zostały zauważone i nagrodzone w konkursach w Polsce za granicą - za przygotowany na 2016 rok kalendarz „Dinozaury” zespół otrzymał pierwsze miejsce na 9th International Design Awards w USA.


Złoty tramwaj kursujący po gdańskich torowiskach był elementem 'złotej kampanii' promującej 'Sąd ostateczny' Hansa Memlinga

Przypomnijmy, że to TOFU Studio przygotowało „Złotą Kampanię promującą obraz Sąd Ostateczny Hansa Memlinga” dla Muzeum Narodowego w Gdańsku. Wśród zorganizowanych działań były m.in. plakaty na przystankach i jedyny w swoim rodzaju złoty tramwaj, kolorem nawiązujący do słynnego dzieła Memlinga.

Kampania otrzymała II nagrodę w kategorii Kampanie promocyjno-marketingowe podczas trzeciego warszawskiego przeglądu „Muzeum widzialne”.

Twórcy kalendarza „Roboty 2017”:

  • Art Direction: Adam Chyliński
  • Roboty: Marcin Chyliński
  • Projekty: Zuza Zamorska, Ola Gołębiewska, Marcin Chyliński, Adrian Samselski
  • Kolory: Adam Chyliński
  • Koncept: Mikołaj Chyliński (6 y/o)
  • Website / Projekt: Adrian Samselski
  • Website / Code: Ksawery Kirklewski
  • Animacje: Marcin Chyliński, Ola Gołębiewska
  • Sound Design: Marcin A. Steczkowski, Dawid Lewandowski
  • Project Manager: Daniel Naborowski
  • Drukarnia: Drukarnia Normex
  • Sponsorzy: TOFU Studio Drukarnia Normex, Marcopol
  • Fundacja: „Krwinka”



TV

Finał świątecznej akcji „Każdy może pomóc”. Wymarzone prezenty jadą do dzieci i seniorów