• Start
  • Wiadomości
  • Gdańskie Nieruchomości przestrzegają seniorów przed oszustami. Gdzie udać się po pomoc?

Gdańskie Nieruchomości przestrzegają seniorów przed oszustami. Gdzie udać się po pomoc?

Jak unikać oszustów, rozpoznać legitymację pracownika Gdańskich Nieruchomości, udzielić pierwszej pomocy i gdzie udać się po pomoc, gdy zalegamy z czynszem - o tym rozmawiali przedstawiciele miejskich jednostek z seniorami, podczas ostatniego już w tym miesiącu spotkania zorganizowanego przez GN w siedzibie BOM nr 4 na Oruni.
29.10.2019
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Gdańskie Nieruchomości zorganizowały spotkania informacyjne dla seniorów
Gdańskie Nieruchomości zorganizowały w październiku trzy spotkania informacyjne dla seniorów
Fot. Dominik Paszliński / www.gdansk.pl

 

Październik to w Gdańsku miesiąc dedykowany seniorom. Z myślą o ich problemach miejskie instytucje organizują spotkania, targi i szkolenia. Tego typu zajęcia przygotowali w tym roku również pracownicy Gdańskich Nieruchomości, gdyż spory odsetek mieszkań komunalnych i socjalnych zajmują starsi mieszkańcy.

W tym miesiącu GN zorganizowały trzy spotkania informacyjne. Ostatnie odbyło się we wtorek, 29 października, w siedzibie BOM nr 4 przy ul. Gościnnej na Oruni.

Seniorów przestrzegano m.in. przed oszustami, kórzy mogą zapukać do ich drzwi. Informacje dotyczyły też możliwości montażu czujników tlenu węgla w mieszkaniach i innych programach realizowanych przez Gdańskie Nieruchomości.

- Seniorzy mieli m.in. okazję przyjrzeć się legitymacji służbowej, jaką w trakcie spotkań poza siedzibą GN okazują nasi pracownicy - mówi Aleksandra Strug, rzeczniczka prasowa Gdańskich Nieruchomości. - Przypominaliśmy, że podczas spotkań w terenie nasi pracownicy nigdy nie proszą o podpisanie jakiejkolwiek umowy czy o zapłatę czynszu. Takie sprawy załatwiamy jedynie w siedzibie biura, a wszelkie opłaty mieszkańcy dokonują na rachunek bankowy. Staraliśmy się też wyczulić seniorów na konieczność zachowania czujności, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości w takich sytuacjach zachęcaliśmy do kontaktu ze Strażą Miejską, policją lub bezpośrednio z nami - dodaje.

W spotkaniach uczestniczyli również pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie oraz Straży Miejskiej. Przedstawiciele MOPR przypominali obecnym o możliwościach wsparcia, m.in. o możliwym dofinansowaniu na dostosowanie lokalu do potrzeb osób z problemami ruchowymi, a także dla osób, które mają zaległości w opłatach za czynsz.

Przedstawiciele MOPR zachęcali też seniorów do uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez kluby i koła seniorów, w tym w wydarzeniach kulturalnych czy zajęciach sportowo-rehabilitacyjnych.

 

Aleksandra Strug, rzeczniczka Gdańskich Nieruchomości, przestrzegała starszych gdańszczan m.in. przed potencjalnymi oszustami
Aleksandra Strug, rzeczniczka Gdańskich Nieruchomości podczas spotkania z seniorami
Fot. Dominik Paszliński / www.gdansk.pl

 

Z kolei funkcjonariusze z wydziału profilaktyki Straży Miejskiej przygotowali prelekcję poświęconą kwestiom bezpieczeństwa. Były też pokazy udzielania pierwszej pomocy.

- Koledzy i koleżanki ze Straży Miejskiej podkreślają, jak ważne jest reagowanie w sytuacji, gdy ktoś potrzebuje naszej pomocy. Udzielają prostych wskazówek: jak zachować się, gdy ktoś nagle straci przytomność, upadnie lub będzie miał problemy z oddychaniem. Seniorzy dowiedzieli się, jak prawidłowo zareagować, gdzie zadzwonić, jak wezwać pomoc, a także o tym, że najważniejsza jest reakcja - zaznacza Aleksandra Strug.

W trakcie każdego z trzech spotkań seniorzy zadawali sporo pytań urzędnikom i strażnikom miejskim. Opowiadali też o własnych doświadczeniach.

- Na miejscu dostali konkretne wskazówki, gdzie i jak załatwić sprawę dotyczącą ich samych lub osób bliskich – dodaje rzeczniczka GN.

Gdańskie Nieruchomości we współpracy ze Strażą Miejską planują już kolejne spotkania-warsztaty dedykowane seniorom, jak i innym grupom wiekowym mieszkańców.

Poprzednie dwa spotkania odbyły się w Biurze Obsługi Mieszkańców nr 8, przy ul. Śniadeckich 12 oraz w Biurze Obsługi Mieszkańców nr 9, przy ul. Na Zaspę 31.

 

TV

Nowe auta dla Straży Miejskiej