- Z radością przyjęliśmy informację o kolejnym docenieniu atrakcyjności turystycznej Gdańska. Stale rozwijamy naszą ofertę turystyczną i promujemy nasze miasto za granicą. Tym bardziej cieszą wysokie miejsca zajmowane w rankingach, które tworzą nasi goście. Warto przypomnieć, że w zeszłym roku zajęliśmy trzecie miejsce w plebiscycie European Best Destination - mówi prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
O wysokiej pozycji Gdańska zadecydowały wpisy turystów i podróżników z całego świata. Oceniali ono atrakcyjność miasta, położenie, a także zabytki, jakie może zobaczyć osoba przyjeżdżająca do danego miejsca.
W rankingu znalazły się:
- Ishigaki, Japonia
- Kapaa, Hawaje, Stany Zjednoczone
- Nairobi, Kenia
- Halifax, Kanada
- Gdańsk, Polska
- San Jose, Kostaryka
- Ryga, Łotwa
- Rovinj, Chorwacja
- Nerja, Hiszpania
- Casablanca, Maroko
Miejsca w rankingu są układane według rocznego wzrostu pozytywnych opinii turystów.
Artykuł wraz z rankingiem dostępny jest na stronie: https://www.tripadvisor.com/TravelersChoice-DestinationsontheRise-g1
Do miejsc, których nie można przegapić, zaliczono Główne Miasto (ujęte jako "gdańska starówka"), Muzeum II Wojny Światowej i Bazylikę Mariacką. W sumie jednak ujęto aż 296 atrakcji turystycznych, z których każda została oceniona przez internautów.
To nie pierwsze zagraniczne wyróżnienia dla Gdańska. Warto wspomnieć zajęcie trzeciego miejsca w plebiscycie European Best Destination 2017 - zaraz po tak znanych markach turystycznych jak Porto i Mediolan. Sukces jest tym większy, bo miasto po raz pierwszy uczestniczyło w tej rywalizacji i jako debiutant od razu znalazło się na podium. Z oddanych ponad 425 tys. głosów z 170 krajów, prawie 47 tys. trafiło do Gdańska.