• Start
  • Wiadomości
  • Galeria Metropolia ruszyła. Zobacz, jak przyjęli ją klienci [ZDJĘCIA I WIDEO]

Galeria Metropolia ruszyła. Zobacz, jak przyjęli ją klienci [ZDJĘCIA I WIDEO]

Szansa na zrobienie dobrego, pierwszego wrażenia jest tylko jedna. Dlatego w dzień otwarcia Galeria Metropolia kusiła promocjami, koncertami i upominkami. Ma to być miejsce, w którym klienci zrobią za rozsądną cenę zakupy, a oferta sklepowa będzie różniła się od asortymentu, który znajduje się w sąsiadujących centrach.
22.10.2016
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

W otwarciu Galerii Metropolia uczestniczyło dużo młodzieży.

Debiut Galerii Matropolia to także debiut sklepów, których na trójmiejskim rynku jeszcze nie było, mowa tu np. o belgijskiej sieci J&Joy i o outlecie Stokki. W nowym kompleksie handlowo-usługowym nie tylko zrobimy zakupy, ale też zjemy, poćwiczymy czy zrelaksujemy się w kinie.

W Galerii Metropolia na czterech poziomach znajduje się dokładnie 118 lokali handlowo-usługowych. Obecnie tylko 13 z nich nie zostało jeszcze wynajętych. Sporo jest sklepów z odzieżą, choć dominować wydają się sklepy meblowe (zajmują 8000 metrów powierzchni). Jest też kino sieci Helios, fitnessowy multipleks, który zajmuje 1700 metrów powierzchni oraz ogromny plac zabaw dla dzieci liczący 1000 metrów kwadratowych. 
 

W sobotę, 22 października, do nowego punktu handlowo-rekreacyjno-rozrywkowego w Gdańsku weszli pierwsi klienci. Jedną z atrakcji był koncert Sylwii Lipka. 

Czy Galeria Metropolia przyjmie się w Gdańsku? Odpowiedź na to pytanie wskażą najbliższe miesiące. 


ZOBACZ ZDJĘCIA Z OTWARCIA GALERII METROPOLIA

ZOBACZ, CO O GALERII METROPOLIA MYŚLĄ KLIENCI


W piątkowe przedpołudnie trwały jeszcze ostatnie przygotowania. W sklepach układano towar na półkach, w multipleksie fitness rozkładano sprzęt do ćwiczeń, a w punktach gastronomicznych szykowano żywność. Kilka minut po godz. 10 na peron kolejowy nr 4 wjechał pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej, który po raz pierwszy "wypuścił" pasażerów bepośrednio przed wejście do nowego centrum handlowego.
 

Centra handlowe najwyraźniej polubiły Wrzeszcz. Właśnie otwierają trzeci taki obiekt w tej dzielnicy.

Wcześniej przedstawiciele SKM i Galerii przecięli symboliczną wstęgę na znak otwarcia dodatkowego peronu przy nowym obiekcie. To pierwsze takie rozwiązanie w Trójmieście - podjeżdżający do Wrzeszcza pociąg SKM będzie otwierał drzwi z obu stron, umożliwiając wyjście na dwa osobne perony.

Dostępność komunikacyjna to zdecydowany plus zarówno tego centrum, jak i sąsiedniej Galerii Bałtyckiej. Do Galerii Metropolia będzie można dostać się bezpośrednio nie tylko z peronu nr 4, ale też z peronu nr 3 dzięki wybudowanej nad torami kładce. Warto zaznaczyć, że z tego miejsca roztacza się świetny widok na "kolejowy" fragment Wrzeszcza. Podobnie jak z samego budynku - z jego oszklonej części.

W pobliżu znajdują się też przystanki autobusowe, a kilkaset metrów dalej – przystanki tramwajowe.
 

Ułatwieniem dla klientów Galerii Metropolia ma być nietypowe rozwiązanie kolejowe. Pociągi SKM będą otwierać tu drzwi z obu stron.

- Działamy na rynku mocno konkurencyjnym - nie ukrywa Michał Rułka, menadżer projektu. - Dlatego też nasz obiekt stawia na atrakcyjne ceny przy dobrej jakości towarów. Ściągnęliśmy tu marki, których nie ma jeszcze na polskim rynku, w tym sklepy outletowe.

Michał Rułka zapewnia też, że zaledwie dwie marki z Galerii Metropolia można znaleźć w sąsiedniej Galerii Bałtyckiej.

W nowym centrum handlowym działać będzie wspomniane już kino sieci Helios. To, czym chce przyciągać widzów, to system dźwiękowy Dolby Atmos, który sprawia, że dźwięk "otacza" widza i przemieszcza się wraz z obrazem.

- Mamy siedem sal kinowych, w których znajduje się łącznie 1060 miejsc. Są one dość kameralne, mają od 144 do 166 miejsc - wylicza Agnieszka Grabowicz, dyrektor Zespołu Kin w Gdańsku. Wyświetlane będą tu filmy w technologiach 2D i 3D. Widzowie będą zaopatrywani na miejscu w specjalne okulary dedykowane seansom trójwymiarowym.
 

Między zakupami bądź seansem w kinie warto... spojrzeć przez ogromne okno nowego centrum handlowego.

O nowym centrum handlowym było głośno już kilka miesięcy temu, po pamiętnej lipcowej ulewie, która przeszła przez Gdańsk. Pod obiektem, na poziomie -1, wybudowano bowiem zbiornik retencyjny, który zatrzymał wodę spływającą z górnego tarasu miasta. To potężna betonowa komora o wymiarach 130 metrów na 35 metrów i 7 metrów wysokości. Ma 15 tys. metrów pojemności. Do użytku oddany został przed rokiem. Takiego rozwiązania zażądały od inwestora władze Gdańska, które pamiętały o skutkach powodzi z 2001 r. Inwestycja pochłonęła 20 mln zł. Inwestor, chcąc wybudować Galerię Metropolia, musiał też poszerzyć, pogłębić i umocnić koryto potoku Strzyży na długości 400 m - od torów kolejowych do parku Kuźniczki.

Galeria Metropolia to inwestycja kilkuetapowa. W jej ramach powstał m.in. peron SKM z kładką i tunelem, podziemny zbiornik retencyjny oraz hotel ze 126 pokojami i centrum konferencyjnym. Obecnie, przy współpracy z gminą, budowany jest parking w systemie park&ride na około 500 miejsc postojowych m.in. dla klientów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Współpraca Natalia Gawlik


Zobacz także:

Galeria Metropolia - co zmieniła w tkance miasta?



TV

Dolne Miasto rozświetla już dzielnicowa choinka