• Start
  • Wiadomości
  • European Best Destination 2017: w Gdańsku 15 proc. turystów więcej?

European Best Destination 2017: w Gdańsku 15 proc. turystów więcej?

Aż 47 tysięcy głosów otrzymał Gdańsk w przeprowadzonym za pośrednictwem Internetu międzynarodowym plebiscycie European Best Desination '2017. Taki sygnał jest ważny dla turystów z całego świata. Co to oznacza dla naszego miasta? Plebiscyty z ubiegłych lat przynosiły laureatom wzrost ruchu turystycznego o średnio 15 proc.
13.02.2017
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Gdańsk - coraz lepiej widoczna gwiazda na turystycznej mapie Europy
 

Gdańsk może się poszczycić stałym wzrostem ruchu turystycznego od czasu Euro 2012. W zeszłym roku nasze miasto odwiedziło 1,9 mln gości z kraju i zagranicy. Obcokrajowcy stanowili mniej więcej jedną trzecią tej liczby - ponad 600 tys. 

Jak wynika z doświadczeń liderów European Best Destination z ostatnich trzech lat, osiągnięcie podium w konkursie niesie za sobą wymierne korzyści:

  • Spodziewany wzrost ruchu turystycznego o 15 proc.
  • Całoroczna promocja w kanałach European Best Destinations (ponad 3 mln odwiedzających w ciągu 12 miesięcy)
  • Możliwość korzystania z oficjalnego logotypu "EUROPEAN BEST DESTINATIONS 2017 - GDAŃSK" w komunikacji, publikacjach etc

Jeśli spodziewany wzrost ruchu turystycznego potwierdzi się, do Gdańska powinno przyjechać w tym roku przeszło 300 tys. turystów więcej niż przed rokiem.

Już teraz wiadomo, że do portu w Gdańsku w roku 2017 ma wpłynąć 67 statków wycieczkowych - ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej. Tylko one przywiozą do naszego miasta 30 tys. turystów. 

Porto, Mediolan i Gdańsk - trzy najatrakcyjniejsze turystycznie miasta Europy w 2017 roku! 

 

W plebiscycie European Best Destination Gdańsk zajął trzecie miejsce - zaraz po tak znanych markach turystycznych jak Porto i Mediolan. Sukces tym większy, że nasze miasto po raz pierwszy uczestniczyło w tej rywalizacji i jako pierwszy debiutant od razu znalazło się na podium.

Była to ósma edycja plebiscytu. W trwającym trzy tygodnie konkursie oddano ponad 425 tys. głosów z ponad 170 krajów, z czego prawie 47 tys. na Gdańsk (na Porto blisko 140 tys.). Jedyną polską kandydaturę wspierali oczywiście sami gdańszczanie (“pospolite” ruszenie w mediach społecznościowych osiągnęło apogeum w ostatnim tygodniu trwania konkursu) i inni mieszkańcy naszego kraju. Wyniki ogłoszono 10 lutego br. 

Okazało się, że Gdańsk był faworytem także wśród internautów z Danii, Norwegii i Niemiec. Chętnie głosowano na nas także w Portugalii i Hiszpanii, a nawet w Japonii. 

Logotyp European Best Destination


W trakcie trwającego trzy tygodnie konkursu na całym świecie ukazało się ponad 900 artykułów na temat konkursu i jego uczestników.

Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz uważa, że przyczyn turystycznego sukcesu Gdańska jest kilka: - Oczywiście ważna była mobilizacja w głosowaniu przede wszystkim ze strony gdańszczanek i gdańszczan oraz wielu przyjaciół naszego miasta w Polsce, Europie i na świecie, którzy oddawali głos i namawiali do tego innych. Myślę też, że dzięki systematycznemu organizowaniu takich imprez jak: tysiąclecie Gdańska czy Euro 2012 uwierzyliśmy, że potrafimy zmieniać swoje miasto nie tylko w taki sposób, by się w nim dobrze żyło, ale także by było ono atrakcyjne dla turystów. Coraz więcej gdańszczan czuje się ambasadorami swojego miasta, tworząc właśnie to “coś”, co powoduje że ludzie chcą do nas przyjeżdżać i potem tu wracać.

Plebiscyt organizowany jest przez europejską organizację European Best Destinations, która zajmuje się m.in. promocją kultury i turystyki w Europie.

TV

Każdy może pomóc