• Start
  • Wiadomości
  • #DziękUEmy - samorządy razem promują 15. rocznicę członkostwa Polski w Unii Europejskiej

#DziękUEmy - samorządy razem promują 15. rocznicę członkostwa Polski w Unii Europejskiej

Prezydenci miast zrzeszonych w Związku Miast Polskich zainaugurowali w Łodzi kampanię #DziękUEmy. Ma promować 15-lecie obecności Polski w Unii Europejskiej, przypominać o wartościach i korzyściach za nią idących, ale także skłonić mieszkańców miast do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego. - Nie zostańmy w domu 26 maja, bo Unia nie jest nam dana na zawsze - mówiła prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz.
18.04.2019
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Nz. od lewej: Joanna Nowaczyk ze Związku Miast Polskich, prezydent Sopotu Jacek Karnowski, prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, prezydent Łodzi Hanna Zdanowska, Prezes ZMP - prezydent Gliwic Zygmunt Frankiewicz oraz prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński
Nz. od lewej: Joanna Nowaczyk ze Związku Miast Polskich, prezydent Sopotu Jacek Karnowski, prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, prezydent Łodzi Hanna Zdanowska, Prezes ZMP - prezydent Gliwic Zygmunt Frankiewicz oraz prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński
materiały Urzędu Miasta Łodzi

 

Konferencja prasowa prezydentów odbyła się 18 kwietnia (w środę) w Centrum Nauki i Techniki EC1 w Łodzi - otwartym w ubiegłym roku w zrewitalizowanych wnętrzach zabytkowej elektrowni - oczywiście z dużym dofinansowaniem ze środków unijnych.

Spotkanie otworzyła Hanna Zdanowska prezydent Łodzi: - Żyjąc w pośpiechu, nie doceniamy ogromu zmian, które zawdzięczamy przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Dziś rozpoczynamy kampanię, która ma uświadomić nam wszystkim, jak wiele pozyskaliśmy z Unii, a także jak wiele daliśmy w tym czasie od siebie. Chcemy mówić o tym, jak ważne były te lata i jak ważne jest by kolejne były równie owocne w ogniskach zmian, którymi są miasta.

 

Przed rozpoczęciem konferencji we wnętrzach nowoczesnego centrum nauki EC1 w Łodzi zabrzmiała `Oda do radości` - hymn UE w wykonaniu dziecięcego chóru
Przed rozpoczęciem konferencji we wnętrzach nowoczesnego centrum nauki EC1 w Łodzi zabrzmiała `Oda do radości` - hymn UE w wykonaniu Chóru Dziecięcego Miasta Łodzi
materiały Urzędu Miasta Łodzi

 

O koncepcji i szczegółach kampanii opowiadała Joanna Nowaczyk ze Związku Miast Polskich: - Z jednej strony chcemy pokazać jak olbrzymią metamorfozę przeszły polskie miasta w tym czasie, a z drugiej pragniemy podkreślić bardzo ważną datę, która już niedługo nas czeka: 26 maja, czyli dzień wyborów do parlamentu europejskiego i poprzez tę samą kampanię zachęcić naszych mieszkańców, by wzięli udział w głosowaniu.

  • Kampania wizualnie oparta jest na dedykowanym wszystkim miastom plakacie dotyczącym okrągłej rocznicy 1 maja. Każdy samorząd nadaje grafice rys indywidualny, umieszczając nazwę danego miasta i jego logotyp. Grafiki można wykorzystać na dowolnych nośnikach promocyjnych - w Gdańsku np. zobaczymy już autobusy opatrzone właśnie tym plakatem
  • Towarzyszą jej spoty wideo (cztery 15 sekundowe i jeden 2 minutowy), pokazujące różnorodne korzyści płynące z członkostwa Polski w UE,
  • Samorządy planują też “zmasowane” działania w mediach społecznościowych,
  • Wszystkie formy promocji opatrzone są wspólnym hasztagiem #DziękUEmy
  • Związek Miast Polskich proponuje, by wspólnym elementem obchodów było odśpiewanie w 1 maja w południe „Ody do radości” w każdym polskim mieście.

Joanna Nowaczyk zaznaczyła, że związek chętnie udostępni materiały samorządom zrzeszonym w innych korporacjach i przypomniała, że w ciągu tych kilkunastu lat polskie samorządy wydały 220 miliardów złotych na realizację projektów unijnych.

 

Wykorzystanie grafiki promującej kampanię #DziękUEmy - wersja gdańska
Wykorzystanie grafiki promującej kampanię #DziękUEmy - wersja gdańska
ZMP

 

Prezes ZMP - prezydent Gliwic Zygmunt Frankiewicz zaznaczył: - Naszą kampanią wpisujemy się w dyskusję o wartościach. Mówimy o tym, co dla Polaków jest ważne: o integracji europejskiej, o wspólnocie z państwami europejskimi. Podkreślamy, że są w naszym członkostwie ważniejsze rzeczy niż pieniądze, takie jak wspólny rynek, możliwość swobodnego podróżowania, taniego komunikowania się.

Rafał Trzaskowski, prezydent miasta stołecznego Warszawy poinformował, że w stolicy aż 40 proc. kosztów wszystkich inwestycji finansowanych było ze środków UE i dodał: - Projekty europejskie to nie tylko rozwój samego miasta, to także rozwój całej metropolii, bo w ciągu minionego piętnastolecia udało nam się stworzyć w Polsce prawdziwe metropolie, gdzie rozwija się całe ich otoczenie, niejednokrotnie szybciej niż sama metropolia.

 

Mówi prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, obok niej Hanna Zdanowska prezydent Łodzi, prezes Związku Miast Polskich - prezydent Gliwic Zygmunt Frankiewicz, prezydent Sopotu Jacek Karnowski
Mówi prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, obok niej Hanna Zdanowska prezydent Łodzi, prezes Związku Miast Polskich - prezydent Gliwic Zygmunt Frankiewicz, prezydent Sopotu Jacek Karnowski
materiały Urzędu Miasta Łodzi

 

Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz przypomniała jedno z głównych haseł przyświecających UE: “zjednoczeni w różnorodności”: - Tak jak różnimy się między sobą w miastach, różnimy się także między poszczególnymi miastami, ale to piękna różnorodność i powinniśmy ją pielęgnować. Będąc we wspólnocie wartości europejskich od 15 lat, nie zostańmy w domu 26 maja, bo ani demokracja, ani Unia Europejska, ani nawet katedra Notre Dame, nie są nam dane raz na zawsze.

czytaj także: 

Gdańskie imprezy na 15. rocznicę wejścia Polski do UE. PROGRAM

 

Prezydenci na wystawie w EC1
Prezydenci na wystawie w EC1
materiały Urzędu Miasta Łodzi

 

Jacek Karnowski prezydent Sopotu również odniósł się do kwestii uczestnictwa Polaków w wyborach do Parlamentu Europejskiego: - Żyjemy dziś nie tylko zmianami w infrastrukturze miast. Żyjemy wartościami europejskimi. Polacy przez lata zaborów i niewoli komunistycznej walczyli o to by, Polska mogła być w Europie, bo jesteśmy Europejczykami i jesteśmy z tego dumni. I oto będziemy walczyć w naszej kampanii: nie tylko przypominając te 15 lat, ale także o frekwencję w wyborach 26 maja.

 

ZAPIS WIDEO KONFERENCJI INAUGURUJĄCEJ KAMPANIĘ

 

TV

XI Grand Prix Fitness Aleksandry Kobielak