• Start
  • Wiadomości
  • Kończą się prace w tunelu pod Martwą Wisłą. Przejazd obiema nitkami w przyszłym tygodniu

Kończą się prace w tunelu pod Martwą Wisłą. Przejazd obiema nitkami w przyszłym tygodniu

Wszystko wskazuje na to, że w nocy z poniedziałku na wtorek (10-11 maja) możliwe będzie przywrócenie pierwotnej organizacji ruchu samochodów. Trwają bowiem ostatnie prace gwarancyjne na obiektach inżynierskich znajdujących się na rondzie turbinowym przy ul. Marynarki Polskiej. Jednak ostateczny termin uzależniony będzie od warunków atmosferycznych.
07.05.2021
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Niewykluczone, że utrudnienia w ruchu w tunelu pod Martwą Wisłą zakończą się w nocy z poniedziałku na wtorek (10/11 maja)
Niewykluczone, że utrudnienia w ruchu w tunelu pod Martwą Wisłą zakończą się w nocy z poniedziałku na wtorek (10-11 maja)
Fot. Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

 

W połowie kwietnia br. rozpoczęły się prace gwarancyjne obiektów inżynierskich na rondzie przy ul. Marynarki Polskiej, w sąsiedztwie tunelu. Usuwane są, powstałe w trakcie eksploatacji, rysy na ich powierzchniach betonowych. Obecnie trwają ostatnie szpachlowania i malowanie.

Prace gwarancyjne prowadzone są na trzypoziomowym rondzie znajdującym się przy wjeździe do tunelu pod Martwą Wisłą - łącznie na siedmiu obiektach inżynierskich: dwóch wiaduktach drogowych, dwóch przejściach dla pieszych, dwóch wiaduktach technologicznych oraz wiadukcie tramwajowym. Obiekty te powstały w 2016 roku w ramach projektu inwestycyjnego „Połączenie Portu Lotniczego z Portem Morskim Gdańsk - Trasa Słowackiego. Zadanie IV. Odcinek Węzeł Marynarki Polskiej - Węzeł Ku Ujściu”.

W trakcie regularnie prowadzonych przeglądów, oceniających stan techniczny obiektów w okresie gwarancji, zauważono pojawienie się zarysowań. Rysy czy pęknięcia na konstrukcjach budowlanych, w tym żelbetowych są typowym zjawiskiem. Ich wystąpienie związane jest z pracą elementów konstrukcji. To naturalna ich cecha.

- Dążąc do poprawy stanu i trwałości obiektów, aby nie dopuszczać do penetracji wody i innych szkodliwych czynników atmosferycznych przez beton, oraz żeby zabezpieczyć stal zbrojeniową przed korozją, należy je zabezpieczyć i zamknąć. W ramach gwarancji wykonawca obiektów, firma OHL, usuwa powstałe zarysowania. Prace polegają na oczyszczeniu powierzchni betonowych, zamknięciu zarysowań, zaszpachlowaniu oraz malowaniu powierzchni - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Prace na obiektach inżynierskich w obrębie ronda przy ul. Marynarki Polskiej zaplanowano w dwóch etapach, i potrwają łącznie do 24 maja.

Podczas pierwszego, dobiegającego właśnie końca etapu prac, rura T1 tunelu (w stronę Letnicy) została zamknięta. Ruch dwukierunkowy poprowadzono tylko jezdnią rury T2 (w stronę Stogów) na odcinku od łącznika al. Płażyńskiego z ul. Uczniowską do węzła Ku Ujściu.

Co ważne, drugi etap remontu obiektów, w kierunku Stogów, nie zakłada utrudnień w tunelu pod Martwą Wisłą. Ruch odbywać się będzie obiema rurami. Kierowcy jadący z Brzeźna w kierunku Stogów będą mogli wjechać do tunelu tylko z poziomu ronda (górą). Niemożliwy będzie natomiast wjazd do obiektu bezpośrednio z al. Płażyńskiego.

TV

Jarmark Bożonarodzeniowy od 22 listopada do 23 grudnia