Do zakończenia budowy nieco ponad miesiąc. Oto jak prezentuje się Nowa Warszawska

W ostatnim czasie wykonano nawierzchnie dróg rowerowych oraz zamontowano przewody trakcyjne. Sporo jednak jeszcze się dzieje na placu budowy. Wszystkie roboty powinny zakończyć się pod koniec listopada. Przez kolejne dwa miesiące prowadzona będzie procedura odbiorowa. Tramwajem pojedziemy więc na tym odcinku w pierwszym kwartale 2023 roku.
21.10.2022
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
To już ostatnie tygodnie budowy wyczekiwanego odcinka gdańskiej ramy tramwajowej, tzw. Nowej Warszawskiej
To już ostatnie tygodnie budowy wyczekiwanego odcinka gdańskiej ramy tramwajowej, tzw. Nowej Warszawskiej
Fot. Piotr Wittman / www.gdansk.pl

Co dzieje się na placu budowy Nowej Warszawskiej?

Jak informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, obecnie wokół nowej trasy trwają nasadzenia zieleni, a także ustawianie elementów małej architektury, w tym koszy, ławek, barierek oraz stojaków rowerowych. W kilku miejscach wykonywane są też dojazdy do zwrotnic. Jednocześnie wykonywane jest też oznakowanie poziome i pionowe.

- Wykonawca w najbliższym czasie wybuduje zjazd z ul. Piotrkowskiej wraz z wyniesionym przejściem dla pieszych - zapowiada Aneta Niezgoda.

Zakończenie wszystkich robót planowane jest do końca listopada br. Następnie przez około dwa miesiące prowadzone będą odbiory poszczególnych elementów zbudowanej infrastruktury.

Ujeścisko - Łostowice. Na ul. Piotrkowskiej ułożyli przedostatnią warstwę nowej jezdni

Na nowej trasie tramwajowej gotowa jest już niemal cała infrastruktura
Na nowej trasie tramwajowej gotowa jest już niemal cała infrastruktura
Fot. Piotr Wittman / www.gdansk.pl

Dwa kilometry nowego torowiska w Gdańsku

W ramach projektu tzw. Nowej Warszawskiej powstał około 2-kilometrowy odcinek linii tramwajowej. Wzdłuż trasy powstały cztery przystanki tramwajowe: w pobliżu skrzyżowania z - planowaną - ul. Unruga, ul. Piotrkowską i al. Havla. Wzdłuż linii tramwajowej wykonano chodnik oraz drogę rowerową, zagospodarowana zostanie wkrótce zieleń. W ramach inwestycji przebudowany został też 210-metrowy odcinek ul. Piotrkowskiej - tak aby dostosować ją do nowego układu drogowego. Oprócz nowej nawierzchni zyskała ona także chodnik i oświetlenie.

Realizowany projekt przewidywał również kompleksową przebudowę infrastruktury podziemnej, w ramach której powstała m.in. nowa kanalizacja deszczowa i sieć wodociągowa. Przebudowano też sieć ciepłowniczą, gazową oraz teletechniczną. Dla potrzeb obsługi torowiska powstała także tzw. droga technologiczna.

Dobra informacja dla rowerzystów. Droga rowerowa wzdłuż ul. Pomorskiej wyremontowana

Najbardziej skomplikowane prace prowadzono na wysokości skrzyżowania al. Havla i Nowej Warszawskiej
Najbardziej skomplikowane prace prowadzono na wysokości skrzyżowania al. Havla i Nowej Warszawskiej
Fot. Piotr Wittman / www.gdansk.pl

Nowa Warszawska zamknie ramę komunikacyjną Gdańska

Budowa kolejnej linii tramwajowej w Gdańsku rozpoczęła się w marcu 2021 r., od strony al. Havla. Już we wrześniu ub.r. można było zauważyć ułożone pierwsze metry nowego torowiska. Z kolei pod koniec sierpnia br. zakończono prace przy przebudowie newralgicznego, całego układu torowego na skrzyżowaniu al. Havla i Nowej Warszawskiej - wymieniono oraz zamontowano nowe słupy trakcyjne, wymieniono sieć trakcyjną, a także zbudowano tu kanalizację deszczową wraz z odwodnieniem torowiska oraz trzy perony tramwajowe.

Powstająca trasa tramwajowa połączy al. Vaclava Havla z al. Pawła Adamowicza. Tym samym powstanie pełna rama komunikacyjna, umożliwiająca kursowanie tramwajów z Chełmu i Ujeściska bezpośrednio na Jasień i dalej Piecki - Migowo. Obecnie tramwaje kończą swój bieg na pętlach przy al. Havla bądź przy al. Adamowicza.

Prace na skrzyżowaniu ulic Nowe Ogrody i 3 Maja

To kolejny etap Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej

Budowa Nowej Warszawskiej jest jednym z elementów programu Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IV A, który jest współfinansowany z funduszy unijnych. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020.

Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Firma Budowlano-Drogowa MTM SA - Lider, Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe RAJBUD Sp. z o.o.- Partner. Realizację inwestycji oszacowano na blisko 60 mln złotych.

 

TV

Finał świątecznej akcji „Każdy może pomóc”. Wymarzone prezenty jadą do dzieci i seniorów