• Start
  • Wiadomości
  • D/oceń wodę, porzuć plastik i złe nawyki! Ruszyła gdańska kampania z okazji Światowego Dnia Wody

D/oceń wodę, porzuć plastik i złe nawyki! Ruszyła gdańska kampania z okazji Światowego Dnia Wody

Rozpoczęła się gdańska kampania z okazji Światowego Dnia Wody. Tym razem pod hasłem D/oceń wodę! Kampania będzie dostępna w popularnych mediach społecznościowych od 15 do 28 marca. Gościem specjalnym akcji jest popularna dziennikarka Katarzyna Bosacka, znana z programów promujących zdrowy styl życia.
15.03.2021
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Człowiek przebrany za wielką pluszową maskotkę przypominającą kroplę wody zaprasza dwie kobiety do wspólnego zdjęcia. Razem pozują w różowej ramce na której są napisy typu Światowy Dzień Wody i Naturalnie dla Wody
Gdańskie obchody Światowego Dnia Wody organizowane są przez GIWK od lat. Nz. jeden z akcentów promocyjnych, jakie towarzyszyły obchodom w 2018 roku
Dominik Paszliński/www.gdansk.pl

 

- Czy Ty doceniasz wodę, czy potrafisz ją oszczędzać, co o niej wiesz? Dołącz do akcji GIWK - tymi słowami do udziału w kampanii zaprasza Katarzyna Bosacka.

Przypadające na 22 marca obchody Światowego Dnia Wody mają uświadomić mieszkańcom, jak wielką rolę odgrywa woda i jak wielkie zagrożenie niesie ze sobą spadek jej zasobów. Nazwa kampanii to zabawa słowna nawołująca zarówno do docenienia wody i dostępności do niej, jak również do oceny własnych zachowań konsumenckich. Cała kampania ma inspirować do zmiany nawyków na lepsze.

- Przez siedem pierwszych dni będziemy mówić o negatywnych działaniach, które szkodzą wodzie, a przez kolejne siedem - o dobrych praktykach i ciekawych właściwościach wody do przetestowania we własnym domu. Kierując się oczywiście naszym mottem “nauka przez zabawę” - mówi Monika Piotrowska-Szypryt, kierownik Działu Promocji i Edukacji Ekologicznej GIWK.

 

Kampania w mediach społecznościowych

Kampania będzie realizowana na TikToku, facebooku oraz Instagramie. Codziennie będzie publikowany nowy filmik na poprawę humoru i dawkę wodnej wiedzy. Dla internautów przewidziany jest także konkurs z atrakcyjnymi nagrodami (kubki termiczne, teczki na dokumenty oraz zestawy gadżetów kampanii Gdańsk bez plastiku).

Kampanię można śledzić na tiktoku, facebooku i instagramie

 

Plakat tegorocznej kampanii
Plakat tegorocznej kampanii, zachęcający do udziału w obchodach Światowego Dnia Wody
GIWK

 

Mikroplastik to problem. Plakaty w przestrzeni miasta

Dodatkowym elementem gdańskich obchodów Światowego Dnia Wody 2021 jest kampania społeczna dotycząca mikroplastiku - problemu środowiskowego i zdrowotnego, poruszanego w ramach międzynarodowego projektu badawczego FanpLESStic-sea. Kampania jest realizowana pod egidą programu Gdańsk bez plastiku.

Na gdańskich citylightach pojawią się stworzone przez uczniów szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych plakaty, które zwyciężyły w zeszłorocznej edycji organizowanego przez GIWK konkursu „Dlaczego sieci nie lubią śmieci”. Jego celem jest edukacja ekologiczna w zakresie konsekwencji dla środowiska, jakie może wywołać pozostawianie śmieci w nieprzeznaczonych do tego miejscach lub wprowadzanie odpadów i chemikaliów do sieci kanalizacji sanitarnej.

Zadaniem konkursowym było wykonanie pracy plastycznej - plakatu w formacie A3 z przesłaniem nt. szkodliwości mikroplastiku bądź sposobów jego eliminacji na podstawie dostarczonego materiału merytorycznego. To mógł być np. mem, kolaż tekstowy, kolaż zdjęciowy, praca na bazie wycinków z gazet lub inna praca plastyczna wykonana dowolną techniką - także za pomocą programu graficznego. W konkursie wzięło udział 79 uczniów z 11 szkół.

TAKIE CITYLIGHTY, AUTORSTWA 16-LETNIEGO OLIWIERA BYTNERA, POJAWIĄ SIĘ NIEBAWEM W MIEJSKICH PRZESTRZENIACH GDAŃSKA:

Wodakampania1
 

 

TV

Umowa na zaprojektowanie aglomeracyjnego odcinka PKM Południe podpisana