
- Taka konieczność wynika między innymi z potrzeby demontażu i ułożenia nowych stalowych szyn, które w wysokich temperaturach osiągają zbyt wysoką „rozszerzalność cieplną”. Zgodnie ze sztuką budowlaną prac szynowych nie wykonuje się w tak wysokich temperaturach - wyjaśniła Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska (DRMG).
W związku z deklarowanymi terminami o przywróceniu komunikacji tramwajowej na odcinku Wileńska – pętla Łostowice/Świętokrzyska do końca sierpnia, część robót musi być wykonana nocą. Niemniej jednak, takie sytuacje będą występowały sporadycznie.
Czytaj także: Umowa na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska podpisana. Pierwszy tramwaj wiosną 2023 r.
Harmonogram inwestycji przewiduje zakończenie robót w listopadzie 2022 roku. Potem rozpocznie się procedura odbiorowa i pozyskiwanie pozwoleń administracyjnych.
Nowa linia tramwajowa uruchomiona zostanie w pierwszym kwartale 2023 roku.
Wykonawcą prac, na zlecenie DRMG, jest konsorcjum firm MTM Firma Budowlano-Drogowa MTM SA – Lider, Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe RAJBUD Sp. z o.o.– Partner.
Koszt inwestycji to niecałe 60 mln złotych.
oprac. RP